با حضور وزیر آموزش و پرورش؛

سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک آغاز به کار کرد

تهران (پانا) - سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، ظهرامروز، با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، جمعی از معاونان و مدیران‌کل این وزارتخانه و جمعی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، در تهران، بصورت رسمی آغاز به کار کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۵۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک آغاز به کار کرد

به گزارش مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، وزیر آموزش و پرورش در آیین آغاز به کار این سازمان گفت: در حوزه کودکان تا قبل از ورود به مدرسه جمعیتی بالغ بر هشت میلیون نفر داریم که توسط سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تحت پوشش قرار می گیرند.

محسن حاجی میرزایی افزود: در حال حاضر بنا بر آمار ۱۴ درصد از کودکان به مهدکودک می‌روند و ۸۶ درصد از کودکان تحت آموزش هدفمند قرار نمی گیرند که سازمان ملی تعلیم و تربیت آموزش و پرورش خودش را نسبت به این افراد متعهد می داند.

وی با تقدیر از کسانی که در مرحله انتقال مدیریت کلان تعلیم و تربیت کودکان به این سازمان قبول زحمت کردند، تصریح کرد: مهدهای کودک باید قاعده‌مند شده و دارای انضباط بیشتری باشند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص طرح واکسیناسیون فرهنگیان گفت: روز پنج‌شنبه هفته گذشته که طرح واکسیناسیون فرهنگیان شروع شد، اعلام کردم که تمام مربیان مهدکودک و مربیان پیش‌دبستانی نیز تحت پوشش طرح واکسیناسیون هستند.

محسن حاجی میرزایی افزود: خوشبختانه از پنج‌شنبه که آغاز واکسیناسیون فرهنگیان بود تا امروز ۳۰ درصد جامعه فرهنگیان به ویژه مربیان مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی تحت پوشش واکسن کرونا قرار گرفتند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنم در یک هفته تا ۱۰ روز آینده تمام فرهنگیان واکسینه خواهند شد و ما می‌توانیم سال تحصیلی را با اطمینان بیشتری آغاز کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: پیش‌تر با آقای رئیسی صحبت کردم و ایشان هم علاقه‌مند هستند که سال تحصیلی به صورت حضوری آغاز شود و ان‌شاءالله کار واکسیناسیون به طور کامل انجام شود تا نگرانی خانواده‌ها هم برطرف شود.

براساس این گزارش، علیرضا حاجیان زاده رئیس این سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در ابتدای آیین آغاز به کار رسمی این سازمان، مجموعه اقدامات و فعالیت‌هایی که در مقدمه تأسیس آن صورت گرفته را تشریح کرد و برنامه های پیش روی سازمان را توضیح داد.

سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، پس از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم ساماندهی مهدهای کودک و ارائه خدمات آموزشی و پرورشی متناسب و منسجم به کودکان، با انتصاب علیرضا حاجیان‌زاده به سمت معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس این سازمان از خردادماه سال‌جاری شکل گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار