معاون سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک:

تحول یعنی کار اساسی از بنیادی‌ترین دوره شروع می‌شود

مشهد (پانا) - معاون سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت در ارتباط با سازمان تعلیم و تربیت کودک، اساسأ نگاه تحولی، تربیتی است. تحول یعنی کار اساسی از بنیادی‌ترین دوره شروع می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۱۰۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تحول یعنی کار اساسی از بنیادی‌ترین دوره شروع می‌شود

مسعود تهرانی فرجاد، معاون سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: ما باید فرصت ها و موقعیت ها را فراهم کنیم که کودک کودکی کند و در کودکی کردن خودش رشد همه جانبه پیدا کند، منتهی این رشد همه جانبه باید مبتنی بر ارزش های اصیل ما باشد که با نگاه تربیت اسلامی و آموزهای دینی است و به آن افتخار می کنیم.

وی ادامه داد: در دین ما پیامبران و امامان یاد دادند که با فرزندانمان چگونه صحبت کرده و چگونه آنها را تربیت کنیم، زیرا رویکرد ما نگاه تربیتی است. یعنی برخلاف اینکه بگوییم بچه ها آموزش ببینند و مدرسه ای بار بیایند ما نگاهمان این است که بچه ها در کودکستان به جای اینکه مدرسه ای بار بیایند، نگاه تربیتی داشته باشند. یعنی در موقعیت های مناسب، کودکی کنند و در آن زمینه تربیت شوند و رشد کنند.

تهرانی فرجاد در ادامه گفت: همیشه ما می گوییم می خواهیم یک تحول بنیادین در آموزش و پرورش ایجاد کنیم یعنی یک اتفاق بزرگ و اساسی و مبتنی بر باورها که بتواند اثراتی در تعلیم و تربیت کودکان و دانش آموزان داشته باشد که در ابتدا باید پایه های این موضوع محکم باشد. مانند یک ساختمان که باید پایه های آن محکم باشد.

وی بیان کرد: در تعلیم و تربیت هم به همین شکل است. می گوییم تحول یعنی کار اساسی از بنیادی ترین دوره شروع می شود، کودک از همان دوران کودکی به روش درست تربیت شود و بزرگ که شد، مطمئنا مسیر خودش را به درستی انتخاب می کند. امیدوارم با این رویکردها آینده ای روشن را برای فرزندان کشورمان رقم بزنیم.

دانش آموز خبرنگار:حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار