التهابی در بازار مرغ وجود ندارد

اردبیل(پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل اعلام کرد مشکل خاصی در فرآیند مرغ و خرید مردم در استان اردبیل وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۱۹۶۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
التهابی در بازار مرغ وجود ندارد

به گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در جلسه هماهنگی در خصوص نحوه ثبت اطلاعات گوشت مرغ در سامانه جامع تجارت و سامانه رهگیری در اردبیل، گفت: ما نوسانات بازار مرغ را به دقت رصد می‌کنیم و به تناسب نیاز شهرستان‌های مختلف از کشتارگاه‌ها و توزیع‌کنندگان مرغ درخواست می‌کنیم تا در شرایط متفاوت نیاز بازار را تأمین کنند.

او تصریح کرد: در شرایط کنونی تهیه و تولید مرغ بستگی به بازار عرضه و تقاضا دارد که معمولا در اواخر هفته تقاضای مصرف بیشتر از سایر روزهاست، ولی به صورت نسبی کشتار متوسط ۱۲۰ تا ۱۴۰ تن در سطح استان اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در قالب سامانه جامع تجارت و اپلیکیشن طراحی شده برای عرضه مرغ تلاش بر این است تا از کشتارگاه تا سطح عرضه شفافیت کار انجام شود تا در یک فرآیند قانونی، صحیح و درست عرضه مرغ به شکل مناسب برای همشهریان اتفاق بیفتد.

صادقی افزود: اکثر واحد‌های صنفی قیمت مصوب را در فروش مرغ رعایت می‌کنند و ما کمترین تخلفات را در ماه‌های اخیر در این حوزه شاهد بودیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تولید گوشت سفید در استان اردبیل بالاتر از نیاز بازار است و در صورت صلاحدید متولیان استانی گاهی صادرات به سایر استان‌ها نیز با صدور مجوز‌های قانونی انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فعالیت چهار کشتارگاه مجهز استان و فعالیت بیش از ۱۶۰ واحد صنفی را در اردبیل یادآور شد و اضافه کرد: در همه این واحد‌های صنفی و کشتارگاه‌ها با توجه به شرایط کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار به شکل صحیح و درست اتفاق می‌افتد و از فردا قرار است بر اساس سامانه طراحی شده از مبدأ تا مقصد نحوه کشتار مرغ تا عرضه آن به واحد‌های صنفی مورد رصد قرار گیرد که انتظار می‌رود کمترین تخلف در این فرآیند رقم بخورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار