معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

تقویت مهارت‌های حرکتی بنیادی دانش‌آموزان دختر از اولویت‌های معاونت تربیت‌بدنی و سلامت

شهرری(پانا)- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در مراسم افتتاحیه کلاس تربیت بدنی مدرسه شاهد لاله‌ها ناحیه یک شهرری از برنامه‌ها و اولویت‌های معاونت تربیت‌بدنی و سلامت خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۶۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
تقویت مهارت‌های حرکتی بنیادی دانش‌آموزان دختر از اولویت‌های معاونت تربیت‌بدنی و سلامت

این مراسم با حضور مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، رئیس اداره تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل شهرستان‎‌های استان تهران، مدیر و معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری و کادر مدرسه شاهد لاله‌ها و عده‌ای از دانش‌آموزان این مدرسه برگزار شد.
الهه حسن‌پور، در خصوص فعالیت‌ها و پروژه‌های افتتاح شده در حوزه تربیت‌بدنی اظهار کرد: از برنامه‌های مهم معاونت تربیت بدنی و سلامت، افتتاح کلاس درس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی با الویت‌ مدارس دختران است.
او بر تقویت مهارت‌های حرکتی در دانش‌آموزان دختر تاکید کرد و گفت: دختران دانش‌آموز در مدارس از فعالیت‌های حرکتی، کمتری برخوردار هستند و برای برطرف‌سازی این مسئله الزامی است که تلاش افزون‌تری داشته باشیم و مهارت‌های بنیادی را در دانش‌آموزان دختر تقویت کنیم.
حسن‌پور افزود: به طور کلی هرچه سواد حرکتی بیشتر شود، علاوه بر افزایش آمادگی جسمانی، یادگیری نیز بهتر می‌شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، تصریح کرد: ما موفق به راه‌اندازی چهل کلاس درس تربیت بدنی، برای دانش‌آموزان ابتدایی با الویت دختران شدیم بطوریکه در این کلاس‌ها، علاوه بر تقویت مهارت‌های بنیادی، تقویت عضله‌ها به‌خصوص تقویت عضلات کمر که ضروری است در سنین دبستان تقویت شود ، انجام می‌شود.
حسن‌پور یادآور شد: در کلاس‌های تربیت بدنی، فضاهای شاد و مفرحی موجود است و بچه‌ها از نشاط و شادی خوبی برخوردار می‌شوند.
او با اشاره به طراحی این کلاس‌ها گفت: سیزده‌ طرح درس بسیار مناسب برنامه‌ریزی شده که برای مدرسین و آموزگاران الزامی است طبق این برنامه‌ها، آموزش دیده و پس از گذراندن این‌ دوره‌ها، به دانش‌آموزان تدریس کنند.

خبرنگار دانش‌آموز: سوگند رفیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار