هاشم صیامی در گفت‌وگو با پانا

المپیکی شدن فرزانه فصیحی با رایزنی کمیته ملی المپیک بود

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون دوومیدانی تاکید کرد که مذاکرات و مکاتبات برای رسیدن سهمیه المپیک توکیو به فرزانه فصیحی با هماهنگی این فدراسیون و پیگیری و رایزنی کمیته ملی المپیک با فدراسیون جهانی دوومیدانی بوده است.

کد مطلب: ۱۱۹۵۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
المپیکی شدن فرزانه فصیحی با رایزنی کمیته ملی المپیک بود

پس از اینکه فرزانه فصیحی دونده ماده ۱۰۰ متر دوومیدانی ایران با استفاده از بند یونیورسالیتی جواز حضور در المپیک را کسب کرد تا به ‌عنوان نهمین بانوی المپیکی کشورمان در بازی‌های توکیو حضور پیدا کند.، این موضوع مطرح شد که فدراسیون در انتخاب او نقشی نداشته است. بند یونیورسالیتی سهمیه‌ای است که فدراسیون ‌جهانی برای توسعه رشته مورد نظر در بخش بانوان آن را به برخی کشورها اهدا می‌کند که در دوی ۱۰۰ متر این ماده به فرزانه فصیحی اختصاص داده شد تا جمع ملی‌پوشان المپیکی به عدد ۳ برسد، پیش از این احسان حدادی و حسن تفتیان موفق به کسب سهمیه شدند و فصیحی سومین دوومیدانی‌کار کشورمان است. البته مهدی پیرجهان از طریق رنکینگ شانس بالایی برای کسب سهمیه دارد ‌‌و قرار است در یکی دو روز پیش‌رو رنکینگ جهانی ورزشکاران از سوی فدراسیون جهانی اعلام شود تا تکلیف سهمیه چهارم دوومیدانی ایران هم مشخص شود.

هاشم صیامی در گفت‌وگو با پانا درباره کسب سهمیه فرزانه فصیحی از طریق سهمیه یونیورسالیتی گفت: « این موضوع از طریق کمیته ملی المپیک اتفاق افتاده و طی رایزنی‌هایی که کمیته ملی المپیک با فدراسیون جهانی داشته و سپس آنها این موضوع را در کمیته‌های تخصصی فدراسیون جهانی بررسی کردند و سهمیه را داده‌اند. »

وی ادامه داد: « این بحث در دوره سرپرستی عرب در فدراسیون دوومیدانی مطرح شده بود؛ ما هم موافق این بودیم که یک خانم معرفی شود اما تمامی مکاتبات از طریق کمیته ملی المپیک انجام شد و از طرف فدراسیون دوومیدانی هیچ مکاتبه‌ای با فدراسیون جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک صورت نگرفت. ما هم دوست داشتیم که یک خانم معرفی شود اما چون بحث المپیک مطرح بود این موضوع از سوی کمیته ملی المپیک بررسی و پیگیری شد. »

صیامی درباره هماهنگی‌های صورت گرفته بین فدراسیون دوومیدانی و کمیته ملی المپیک برای معرفی فرزانه فصیحی گفت: « فدراسیون در جریان این موضوع بود و پیگیری هم از سوی کمیته انجام شد، این خیلی ارزشمند است که یکی از دختران شایسته ایران معرفی شده است. برای اختصاص سهمیه از طریق بند یونیورسالیتی همه جوانب از سوی کمیته ملی المپیک بررسی شده و این کار صورت گرفته است. شاید اگر ما اقدام می‌کردیم نام فرد دیگری را ارسال می‌کردیم که اصلا او را قبول نمی‌کردند اما آنها همه موارد را بررسی کردند و در نهایت تصمیم گرفتند. »

وی خاطرنشان کرد: « برای ما مهم این بود که یک دختر شایسته ایرانی انتخاب شود که خوشبختانه این اتفاق افتاد؛ همانطور که گفتم این موضوع از قبل در فدراسیون مطرح شده بود و کمیته ملی المپیک هم پیگیر آن شد. خوشبختانه دختران شایسته زیادی در دوومیدانی داریم، فرزانه فصیحی، ریحانه مبینی و مهسا میرزا طیبی همگی شایسته هستند و من دوست داشتم چند نفر موفق به کسب ورودی شوند چرا که به این موضوع به دوومیدانی ایران کمک بسیار بزرگی می‌کرد. »

رئیس فدراسیون دوومیدانی در تمجید از عملکرد فرزانه فصیحی گفت: « فصیحی یکی از ورزشکاران خوب ما محسوب می‌شود، او ورودی جهانی را کسب کرده و ماه‌هاست که در اردو به آمادگی رسیده است و یکی از ورزشکاران شایسته ایران بود که توانست این فرصت را به دست بیاورد . از نظر فنی فصیحی جزء دختران شایسته ماست و بارها توانایی‌های خود را اثبات کرده است. ما هم در فدراسیون در جریان امور بودیم و وقتی هم اطلاع دادند به آن‌ها گفتم کار خوبی انجام داده‌اند، ضمن اینکه نایب‌رئیس بانوان هم در جریان این کار مهم بود. »

صیامی گفت : « خیلی خوشحالیم از اینکه فصیحی توانست در لیست مسافران توکیو قرار بگیرد؛ او بارها توانایی‌های خود را اثبات کرده است. کاش می‌توانستیم ورودی‌های بیشتری کسب کنیم؛ از فروردین‌ماه سال جاری تمام تلاش خودمان را به کار گرفتیم تا ورزشکارانی که شانس کسب سهمیه دارند را در شرایط مسابقه قرار بدهیم و آنها بتوانند فرصت حضور در المپیک را با رکوردهایی که ثبت می‌کنند را به دست بیاورند. فصیحی سال گذشته توانست ورودی مسابقات داخل سالن جهان را کسب کند و براساس امتیازی که داشت شرایط او بررسی و انتخاب شد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار