مرغداری‌های سیستان و بلوچستان فقط 30 درصد نیاز استان را تامین می کنند

زاهدان (پانا) - مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت برای تأمین کمبود گوشت مرغ و کنترل قیمت مرغ در بازار استان، از چند طریق گوشت مرغ برای بازار مصرف استان تامین می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۹۵۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
مرغداری‌های سیستان و بلوچستان فقط 30 درصد نیاز استان را تامین می کنند

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، محمد مهدی اکبری اظهار کرد: برای جبران کمبود مرغ در بازار، بخشی از محل تولیدات کشتارگاه های داخل استان و بخش اعظمی نیز از محل واردات گوشت مرغ کشتار روز و مرغ منجمد از سایر استان‌ها، تامین و بازار مصرف استان را پوشش می دهد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی عمده تامین کننده کمبود گوشت مرغ بازار سیستان و بلوچستان است، تصریح کرد: از دیماه سال گذشته تا به امروز بیش از ٢هزار و ١٠٠ تن گوشت مرغ کشتار روز از محل تولیدات کشتارگاه های طیور استان و در سال جاری نیز ٢هزارو ٨٠٠ تن گوشت مرغ کشتار روز از استان‌های همجوار خصوصا خراسان جنوبی و بیش از ٩٠٠ تن گوشت مرغ منجمد بین شهروندان استان توزیع شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر گوشت مرغ منجمد و مرغ کشتار روز، حدود ۶٠ تا ٧٠ درصد مرغ تولیدی مرغداری های سطح استان و به میزان قابل توجهی نیز مرغ وارداتی از سایر استانها بصورت زنده در بازار سطح استان بفروش می‌رسد که به تدریج با تولید و عرضه بیشتر کشتارگاه ها، مرغ کشتار روز و بهداشتی جایگزین این مرغ زنده خواهد شد.

اکبری با بیان اینکه مرغداری های موجود استان فقط ٣٠ درصد نیاز سیستان و بلوچستان به گوشت مرغ را تامین می‌کنند، تصریح کرد: تلاش مضاعف سازمان جهاد کشاورزی استان برای افزایش ضریب خوداتکایی به گوشت مرغ با ایجاد مرغداری‌های جدید در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار