خرید بیش از ۹۰هزار تن گندم در اردبیل

اردبیل(پانا) - مدیر کل تعاون روستایی اردبیل از خرید بیش از۹۰هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۵۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
خرید بیش از ۹۰هزار تن گندم در اردبیل

به گزارش اداره کل تعاون روستایی اردبیل، حمید صولت، مدیرکل تعاون روستایی استان گفت: تعاون روستایی استان اردبیل در سال زراعی جاری ۳۳ مرکز خرید تضمینی گندم در مناطق مختلف استان راه اندازی کرده است.
او اضافه کرد: تاکنون از ۶ شهرستان شمالی استان بیش از ۶۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط تعاون روستایی و ۳۰هزار تن دیگر نیز توسط مراکز خرید سازمان غله خریداری شده است.
به گفته مدیرکل تعاون روستایی استان، امسال قیمت خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته با ۱۰۰درصد رشد از ۲هزار و ۵۰۰ تومان به پنج هزار تومان افزایش یافته است.
صولت با بیان اینکه بهای گندم خریداری شده از کشاورزان تا بیستم خرداد ماه تسویه شده است، به کشاورزان اطمینان داد با تحویل گندم مازاد بر نیاز خود نگران دریافت بهای آن نباشند.

او اضافه کرد: طبق مصوبه سازمان غله و خدمات بازرگانی اگر کشاورزی بخواهد گندم تولیدی خود را نگهداری کند، باید نسبت به درج آن در سامانه جامع انبار اقدام کند، تا به عنوان قاچاق و تخلف محسوب نشود.
گفتنی است: امسال ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل زیر کشت گندم رفته است و پیش بینی می‌شود بیش از ۳۵۰ هزار تن گندم برداشت شود که از این مقدار حدود ۲۵۰ هزار تن آن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار