ایجاد موقعیت‌های تربیتی برای دانش‌آموزان در سازمان دانش‌آموزی امکانپذیراست

مشهد(پانا)- معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست قطبی بازمهندسی تشکیلات سازمان دانش‌آموزی عنوان‌کرد ایجاد موقعیت‌های تربیتی یکی از ویژگی‌ها و لازمه‌های تربیت است که در سازمان دانش‌آموزی مهیا می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۹۱۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد موقعیت‌های تربیتی برای دانش‌آموزان در سازمان دانش‌آموزی امکانپذیراست

حسین شادکام، در این نشست که با حضور استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، یزد، سیستان و بلوچستان، گلستان و کرمان در اردوگاه ثامن الحجج مشهد برگزار شد، ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان گفت: در ادبیات ما تربیت بر تعلیم تقدم دارد و محتوای غنی و زیادی در این خصوص وجود دارد. وجود علم در دستان کسی که تربیت نشده مضر است و آسیب بیشتری دارد. تاریخ صفحات دردناکی از عالمان تربیت نشده دارد.

وی ادامه داد: وظیفه و تلاش معلمان به ویژه همکاران حوزه پرورشی باید در راستای غالب شدن گفتمان تربیت باشد، در قرآن سه مرتبه فعل تزکیه و تعلیم با هم آمده است که دو مرتبه ابتدا یزکیهم آمده که سخن خداوند است و یک مرتبه یعلمهم اول آمده که سخن حضرت ابراهیم است و در این لطافت خاصی وجود دارد.

نایب رئیس سازمان دانش آموزی خراسان رضوی نگاه تقدمی تربیت بر تعلیم را در همه ارکان آموزش و پرورش لازم دانست و گفت: در قانون اساسی، نظام تعلیم و تربیت که سند تحول بنیادین است ۶ ساحت تربیتی تعریف شده است و رسیدن به مراتبی از حیات طیبه سنجه تربیتی دارد.

شادکام افزود: یکی از ویژگی ها و لازمه های تربیت که ایجاد موقعیت های تربیتی است در سازمان دانش آموزی مهیا می شود، گاهی اوقات این موقعیت ها زمانی است، گاهی اوقات مکانی است. الان در دوره کرونا قدر این موقعیت ها را می دانیم که یکی از آنها همین اردوگاه ها است.

وی گفت: یکی از بهترین موقعیت های تربیتی گروه های همسالان است که بهترین تسهیل کننده تربیت است و در سازمان دانش آموزی این گروه ها وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار