امر به معروف و نهی از منکر در سایه فرهنگ سازی محقق می شود

اردبیل(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت امر به معروف و نهی از منکر تنها در سایه فرهنگ سازی محقق می شود.

کد مطلب: ۱۱۸۹۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
امر به معروف و نهی از منکر در سایه فرهنگ سازی محقق می شود

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، احمد ناصری ،مدیرکل آموزش و پرورش استان در شورای امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به ساحت های تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین، اظهار کرد: یکی از ماموریت های آموزش و پرورش پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر است و برای رسیدن به این مهم بایستی این گفتمان دینی رنگ و بوی اجتماعی و فرهنگی به خود بگیرد.

به گفته او فضای ذهنی افراد را با فرهنگ سازی و ادبیات مناسب می توان به سوی امر به معروف و نهی از منکر سوق داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خطاب به مدیران و کارشناسان ادارات گفت: تغییر در منش، رفتار و خلق و خوی انسانی برای تحقق اهداف عالی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بسیار مهم است که ما باید این تغییر را ابتدا از خود شروع کنیم.

ناصری استفاده از تشکل های دانش آموزی را مهم عنوان کرد و گفت: تاثیرپذیری از گروه همسالان یک واقعیت تربیتی است که از ظرفیت تشکل های دانش آموزی می توان در این راستا بهره برد.

او با بیان اینکه این امر دینی برای تاثیر بیشتر بایستی با ادبیات روز و ذائقه دانش آموزان همسویی داشته باشد، گفت: بستر فکری دانش آموزان و افراد را می توان با تولید محتواهای جذاب مهیا کرد.

سید غلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با بیان اینکه دستورالعمل برگزاری برنامه ها و فعالیت ها به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر در دهه اول ماه محرم به تمامی نواحی و مناطق ارسال می شود، گفت: ضمن ارسال بخشنامه های مربوطه از تمامی نواحی و مناطق درخواست می شود تا نسبت به ایجاد ستاد امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنند.

او با اشاره به برنامه های این هفته در سال تحصیلی 1400-99 اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا مراسم ویژه دهه اول محرم و سوگواری سالار شهیدان امام حسین(ع) و در راستای اجرای مراسم احلی من العسل، برنامه ای در محوطه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار شد که علاوه بر انعکاس از طریق شبکه دانش آموزی شاد، در سیمای مرکز اردبیل نیز بصورت مستقیم پخش شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان به فضا سازی محیطی ادارات و آموزشگاه ها در این ایام نیز اشاره و خاطرنشان کرد: طرح های نظارت همگانی، تذکر لسانی و پیام مهربانی در طول هفته امر به معروف و نهی از منکر در ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق همه ساله اجرا می شود.

خلیلی موسوی در بخش دیگری از سخنانش از بارگذاری محتواهای آموزشی در راستای امر به معروف و نهی از منکر در کانال شبکه دانش آموزی شاد خبر داد و تصریح کرد: دبیرخانه امر به معروف و نهی از منکر در اداره قرآن، نماز و عترت اداره کل مستقر خواهد بود.

او همچنین از معاونت ها و ادارات اداره کل خواست تا برنامه ها و گزارش های خود را برای جمع بندی و ارسال به دفتر مرکزی به دبیرخانه استانی ارسال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار