عضو کمیسیون بهداشت در گفت و گو با پانا خبر داد:

افزایش قاچاق دارو و واکسن /ورود سالانه ۲۵۰ میلیون دلار داروی قاچاق به کشور

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون بهداشت نسبت به افزایش قاچاق دارو و واکسن در کشور با توجه به شرایط حال حاضر هشدار داد.

کد مطلب: ۱۱۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد

دکتر رسول خضری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا بیان کرد: در شرایط فعلی که کشور دچار کاهش و کمبود دارو و واکسن شده است، بحث قاچاق دارو و واکسن به شکل پررنگ تری خود را نشان می دهد و این جا است که باید نظارت ها از سوی سازمان های مربوطه بیش از گذشته شود.
وی ادامه داد: در این میان نقش وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی نظارت بر بازار دارویی و بهداشتی کشور بسیار حائز اهمیت است و اگر کمترین کوتاهی در امر نظارت و جلوگیری از قاچاق اقلام دارویی و پزشکی صورت گیرد، خطرات جدی متوجه جامعه می شود.
عضو کمیسیون بهداشت افزود: بحث سلامت بحثی جدی است و نیاز به بررسی های بیشتری دارد و نباید رها شود و اگر قاچاق دارو تبدیل به دغدغه مسئولان پزشکی و سلامت کشور نشود ، فاجعه بهداشتی در انتظار جامعه خواهد بود.
به گفته خضری با افزایش قیمت دلار و تحریم ها، بازارهای قاچاق دارو فعال می شوند و اقلام دارویی وارداتی تقلبی به شکل قاچاق وارد بازار رسمی داروی کشور می شود و نسبت به این مسئله هشدار داده و بیان کرده است که به زودی بحث افزایش نظارت بر شرکت های دارویی به منظور جلوگیری از قاچاق دارو و واکسن و تجهیزات در کمیسیون بهداشت نیز در دستور کار قرار می گیرد.
در همین راستا برخی از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس خواهان این شده اند تادولت برنامه ای برای کنترل و جلوگیری از قاچاق محصولات دارویی تدوین کند؛ زیرا این موضوع آسیب‌های زیادی را به اقتصاد و سلامت کشور وارد کرده است. همچنین با توجه به آمار منتشر شده مبنی‌بر واردات سالانه ۲۵۰ میلیون دلار دارو قاچاق به داخل کشور٬ به طور حتم این‌ آمارها زنگ خطر را برای صنعت داروسازی و به تبع‌ آن سلامت جامعه به صدا در می‌آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار