در گفت‌وگو با معاون کل وزارت بهداشت

احتمال قاچاق واکسن آنفلوآنزا کم است

تهران (پانا) - معاون کل وزارت بهداشت توضیحاتی درباره تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های اولویت‌دار و احتمال قاچاق این واکسن ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
احتمال قاچاق واکسن آنفلوآنزا کم است

به‌گزارش ایلنا،"ایرج حریرچی" معاون کل وزارت بهداشت درباره عدم تزریق واکسن در خانه‌های بهداشت برای برخی زنان باردار و بیماران گفت: واکسن‌هایی که اکنون برای گروه‌های اولویت‌دار در نظر گرفته شده، شامل افرادی است که از قبل در سامانه سیب تعریف شده‌اند و بیماری آنها نیز ثبت شده است مانند بیماران دیالیزی، صعب‌العلاج، بیماران خاص و زنان بارداری که پرونده دارند.

وی ادامه داد: افرادی که برای آنها تزریق صورت نمی‌گیرد، اما مشمول این بیماری‌ها هستند، باید ابتدا در خانه بهداشت محل سکونت خود تشکیل پرونده داده و پس از بررسی پرونده به تدریج که واکسن توزیع می‌شود، برای این افراد نیز تزریق واکسن انجام خواهد شد.

معاون کل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانم باردار این واکسن را پیش‌بینی کرده‌ایم که از همین طریق توزیع خواهد شد.

حریرچی درباره اظهارات معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزستی که اعلام کرده بود، معتادان متجاهر و افرادی که به این معتادان خدمات ارائه می‌دهند از لیست تزریق واکسن آنفلوآنزا جامانده‌اند، گفت: برای بیماران خاص و افرادی که باید برای آنها واکسن تزریق شود، کمیته علمی تشکیل شده است و براساس اعلام این کمیته براساس اولویت‌بندی و برنامه‌ای که داریم به محض ورود واکسن برای آنها نیز تزریق انجام خواهد شد.

وی درباره اینکه گفته می‌شود واکسن آنفلوآنزا از کشور قاچاق می‌شود، گفت: در کل دارو و واکسن به دلیل اینکه در کشور ما به قیمت ارزان توزیع می شود، احتمال قاچاق آن وجود دارد، اما در حال حاضر واکسنی که ما توزیع می‌کنیم به این صورت است که در مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت تزریق انجام می شود و واکسن به کسی تحویل داده نمی‌شود.

معاون کل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در مرحله بعد که واکسن برای افراد بالای ۶۵ سال توزیع می‌شود، در داروخانه با ارائه کارت ملی توزیع انجام می‌شود و ممکن است، آن موقع فردی با دریافت واکسن خود مرتکب تخلفی شود، اما چون توزیع واکسن در داروخانه‌ها با ثبت کد ملی و کد واکسن در سامانه تیکت است، احتمال قاچاق آن کم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار