درخشش دانش‌آموز نخبه قرچک در جشنواره فرهنگی، هنری فردا

قرچک (پانا)- اثر نگارگری ریحانه عسگری برگزیده‌ سی و هشتمین جشنواره‌ فرهنگی، هنری فردا، از آموزش و پرورش قرچک در کتاب پرنیان ۱۸ به چاپ رسید.

کد مطلب: ۱۱۸۸۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
درخشش دانش‌آموز نخبه قرچک در جشنواره فرهنگی، هنری فردا

ریحانه عسگری دانش‌آموز برگزیده‌ رشته‌ نگارگری در سی و هشتمین جشنواره‌ فرهنگی، هنری فردا در گفت و گو با پانا اظهار کرد:« از زمانی که شش ساله بودم به نقاشی علاقه زیادی داشتم. اینطور بود که والدینم استعدادم را کشف کردند و من را به کلاس‌ نقاشی فرستادند. در آن سال‌ها شاگردی با سن کم را قبول نمی‌کردند اما وقتی استعدادم را دیدند با وجود اینکه سن کمی داشتم، اجازه‌ حضور در کلاس‌های آموزشی را پیدا کردم.»

او افزود:«حدودا در طی دو سال آموزش رشته‌های طراحی، سیاه‌قلم و رنگ روغن را فراگرفتم اما متاسفانه این کلاس‌ها نمی‌توانست پاسخگوی استعدادم باشند. به همین دلیل کلاس نقاشی را رها کردم و چند سالی از هنر کناره گرفتم تا اینکه با دنیای جدیدی از هنر آشنا شدم و حس تازه‌ای در وجودم نقش بست. حسی که تا به حال در هیچ یک از سبک‌های نقاشی تجربه نکرده بودم گویی از بدو تولد بند بند وجودم با آن در آمیخته بود. هنری که اصالتش ایرانی بود و نظیر آن در جهان دیده نمی‌شد.»

این هنرمند شهرستان قرچک بیان کرد:«نگارگری یک سبک نقاشی اصیل ایرانی است در حالی که این سبک از بسیاری جهات یکی از برترین سبک‌ها در جهان است اما متأسفانه در ایران به ندرت آن را می‌شناسند. در حال حاضر اکثر نگارگران در سنین بالایی هستند و این می‌تواند یک هشدار خطرناک برای این سبک اصیل و فوق العاده باشد، به همین دلیل امثال من به عنوان یک نگارگر نوجوان، مسئولیت سنگینی در قبال این هنر خواهیم داشت و باید آن را همچون نیاکانمان، به نسل‌های بعد از خود منتقل کنیم‌.»

این نگارگر نوجوان تصریح کرد:«سال ۹۸ اثری به سبک نگارگری با نام انتظار فرج کار کردم که به مدت سه روز در گالری فام در کشور انگلستان شهر لندن به نمایش گذاشته شد تا به امروز رتبه‌های زیادی در اکثر رشته‌های نقاشی ازجمله، طراحی، سیاه قلم، رنگ روغن و... کسب کردم و از آثارم چندین نمایشگاه نقاشی با حضور مسئولان منطقه‌ای و استانی برگزار شد.»

عسگری اظهار کرد:«به طور کلی تا به حال فعالیت‌های هنری زیادی انجام داده‌ام اما شیرین‌ترین آن برایم همین جشنواره‌ فرهنگی، هنری فردا بود زیرا اثری که برای این جشنواره فرستادم را بسیار دوست دارم و این جشنواره اولین جایی بود که از این اثرم رونمایی می‌کردم. به همین دلیل رتبه‌ای که از این جشنواره کسب کردم هم برایم بسیار لذت بخش بود.»

او گفت:«از آنجایی که نگارگری سبک بسیار دشواری است و نیازمند صرف ماه‌ها زمان است، به دلیل مشغله‌های درسی و فعالیت‌های دیگر، نتوانستم اثری که برای جشنواره‌ امسال در نظر داشتم را تا مهلت مسابقه به اتمام برسانم، اما سال بعد آن را به جشنواره خواهم رساند و اطمینان می‌دهم که شاهد حضوری قدرتمند از من در جشنواره‌ سال آینده خواهید بود.»

عسگری تصریح کرد:« امیدوارم روزی این هنر در تمام ایران شناخته شود و هنرمندان زیادی را همچون من شیفته‌ خود کند‌.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار