افتتاح بزرگترین سایت گردشگری کشاورزی خاورمیانه در اردبیل

اردبیل(پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل گفت: بزرگترین سایت گردشگری کشاورزی خاورمیانه در استان افتتاح می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۸۷۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح بزرگترین سایت گردشگری کشاورزی خاورمیانه در اردبیل

به گزارش اداره کل میراث فرهنگی اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: مجتمع‌های کشت و صنعت مغان و پارس به عنوان بزرگ‌ترین سایت گردشگری کشاورزی در سفر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استان به بهره‌برداری می‌رسد.

او افزود: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، شامل شهرستان‌های منطقه مغان از جمله بیله‌سوار مغان و پارس‌آباد مغان با داشتن اراضی وسیع کشاورزی، دو هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه قند، کارخانه لبنیات، کارخانه فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت‌های منحصر به‌فرد منطقه محسوب می‌شود که جواز بهره‌برداری گردشگری کشاورزی نیز برای این مجموعه فاخر صادر شد.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به سفر وزیر میراث‌فرهنگی به استان اردبیل گفت: با حضور وزیر میراث‌فرهنگی ، این مجموعه به‌صورت رسمی افتتاح شده و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

فلاحی بیان کرد: با این اقدام تلاش می‌کنیم که استان اردبیل با محوریت دو شرکت مادر تخصصی به عنوان قطب گردشگری کشاورزی کشور معرفی و اعلام شود.

او ادامه داد: با پیشتازی استان اردبیل در حوزه صدور مجوزهای گردشگری کشاورزی، در حال حاضر اردبیل به عنوان برند گردشگری کشاورزی کشور مطرح است و تلاش می‌شود با توجه به ظرفیت‌های منطقه در این حوزه، زمینه برای رونق این شاخه از گردشگری فراهم آید.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: بهبود معیشت کشاورزان، توسعه پایدار روستایی، حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی فعالان بخش گردشگری کشاورزی، استفاده از ظرفیت‌ آنها برای پیشبرد اهداف گردشگری و نظارت بر فعالیت آنها، کاهش بیکاری و افزایش درآمد روستاییان و کاهش آثار نامطلوب زیست‌محیطی از جمله اهداف این اقدام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار