مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:

۵۷ درصد مشکلات واحد های صنعتی راکد کشور مربوط به نقدینگی است

صنعت به تنهایی نمی تواند باعث اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد شود

یاسوج (پانا) - مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران عنوان کرد ۵۷ درصد مشکلات واحدهای صنعتی راکد سراسر کشور مربوط به نقدینگی است و سایر مشکلات به عواملی همچون تامین بازار مناسب برای فروش کالا، تامین مواد اولیه و مباحث مدیریتی، مالیاتی مربوط می شود.

کد مطلب: ۱۱۸۶۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
۵۷ درصد مشکلات واحد های صنعتی  راکد کشور مربوط به نقدینگی است

علی رسولیان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در کشور ۴۰ هزار واحد صنعتی در حال احداث داریم که امیدواریم ۳ هزار و ۵۰۰ مورد از آن ها را راه اندازی کنیم.

وی تاکید کرد: ۳ هزار و ۳۰۰ بنگاه اقتصادی در کشور در حال نصب ماشین آلات و بخش زیادی هم در حال نصب سوله ها هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: امسال مشخص شده که ۱۶۰۰ واحد راکد صنعتی به چرخه تولید بازگردند و این واحد ها در شهرک ها و نواحی صنعتی قرار دارند.

وی بیان کرد: تعداد بنگاه های راکد در این استان متاسفانه بالاست با این وجود استاندار و متولیان امر در این حوزه سال گذشته تلاش های بسیاری داشته اند.

رسولیان تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد استان‌ فوق العاده پر ظرفیتی است و می طلبد توجه خاصی به این استان ها شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: صنعت به تنهایی در این استان نمی تواند باعث اشتغال شود، هر چند که هر واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی به طور متوسط ۲۰ شغل ایجاد می کند.

رسولیان ابراز کرد: تلاش می شود این استان بطور ویژه دیده شود و منابع خوبی اختصاص دهیم تا حداقل زیرساخت ها آماده باشند.

وی افزود: در این استان مشکل تامین زمین برای شهرک های صنعتی وجود داشت که امروز شهرک صنعتی جدیدی با متراژ ۸۰۰ هکتار زمین در بویراحمد انتخاب شد و زیرساخت های لازم این شهرک هر چه سریع تر تامین می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار