آغاز عملیات اجرایی ناحیه صنعتی گزاز شهرستان خلخال

اردبیل(پانا) - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اردبیل ازآغاز عملیات اجرایی ناحیه صنعتی گزاز درشهرستان خلخال این استان خبرداد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز عملیات اجرایی ناحیه صنعتی گزاز شهرستان خلخال

محمد اهلی درحاشیه بازدید از محل ناحیه صنعتی گزازخلخال اظهار کرد: با برگزاری تشریفات اداری، پیمانکار مربوط به آماده سازی ناحیه صنعتی گزاز مشخص گردید که به زودی عملیات اجرایی این ناحیه صنعتی آغاز خواهد شد.

او افزود: برای آماده سازی این ناحیه صنعتی مبلغ 20 میلیارد ریال اختصاص داده شده است که 10 میلیارد ریال آن را فرمانداری شهرستان خلخال پرداخت خواهد نمود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان با بیان اینکه یکی از لازمه های ایجاد ظرفیت لازم برای جذب سرمایه گذاران، ایجاد و توسعه شهرک های صنعتی است، گفت: تامین زیرساخت های لازم در شهرک های صنعتی یکی از اولویت ها و برنامه های اصلی شرکت شهرک های صنعتی است که تلاش می شود با تحقق این امر، بسترهای لازم برای سرمایه گذاران در استان را فراهم کنیم.

اهلی در ادامه افزود: قرار است واحد صنعتی فروسیلیس توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در ناحیه صنعتی گزاز مستقر شود که در صورت حضور این سرمایه گذار، بخشی از این ناحیه صنعتی به محل استقرار تولید فروسیلیس اختصاص خواهد یافت.

او مساحت این ناحیه صنعتی را در حدود 82 هکتار برشمرد و افزود: در فاز نخست با احداث 30 هکتار از این ناحیه موافقت شده است که پس از حضور سرمایه گذاران در فاز نخست، نسبت به اخذ مجوز و آماده سازی مابقی اراضی اقدام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان از جمله اقداماتی که قرار است برای این ناحیه صورت پذیرد را احداث پست ۲۳۰ کیلوولت برق در محل این ناحیه صنعتی دانست و افزود: با توجه به هزینه های بالای احداث پست برق 230 کیلوولت در کشور، احداث این پست برق با مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی، وزارت نیرو و اعتبارات استانی اجرایی خواهد شد.

اهلی با بیان اینکه ظرفیت تنها شهرک صنعتی واقع در شهر خلخال تکمیل شده و متقاضیان جدید راه‌اندازی واحدهای صنعتی در این شهرستان با مشکل تامین محل و زمین برای اجرای طرح‌های پیشنهادی خود مواجه هستند، با راه‌اندازی این ناحیه صنعتی علاوه بر حل مشکل یاد شده، زمینه اشتغال بخش مهمی از بیکاران این شهرستان نیز مرتفع می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار