واحدهای راکد با رفع مشکلات وارد چرخه تولید می شوند

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل اعلام کرد مشکلات واحدهای راکد در شهرستان های مختلف احصا شده و اقدامات لازم برای رفع این مشکلات و ورود به چرخه تولید انجام می شود.

کد مطلب: ۱۱۸۵۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
واحدهای راکد با رفع مشکلات وارد چرخه تولید می شوند

به گزارش اداره کل استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه برنامه ریزی برای فعال سازی واحدهای نیمه فعال و غیرفعال تصریح کرد: در سال گذشته اقدامات مناسبی در راستای فعال سازی واحدهای نیمه فعال و غیرفعال انجام گرفته و در سال جاری این برنامه ها با قوت ادامه می یابد.

او از برنامه ریزی برای فعال کردن نمایشگاه مجازی برای انعکاس فعالیت های انجام گرفته در این راستا خبر داد و گفت: در این نمایشگاه که شامل تمامی شهرستان ها است، فعالیت های در حال انجام نیز به اطلاع عموم خواهد رسید.

استاندار اردبیل اظهار کرد: مشکلات واحدهای راکد و نیمه فعال از جمله مشکلات بانکی و یا دیگر مشکلات سرمایه گذاری شناسایی و هماهنگی های لازم با بانک ها برای فعال سازی انجام می شود.

بهنام جو افزود: در صورتی که سرمایه گذار واحد راکد و یا نیمه فعال به دلایلی از جمله مالی و یا کم رونق بودن تولید نسبت به ادامه تولید اقدام نکند، واحد تولیدی به سرمایه گذار دیگر با خط تولید متفاوت معرفی و واگذار می شود.

او گفت: در سال گذشته، با برنامه ریزی های صورت گرفته، ۵۹ واحد غیرفعال و نیمه فعال در بخش صنعت، معدن و تجارت و ۴۶ طرح در بخش کشاورزی _دام طیور و صنایع تبدیلی با حل مشکلات و تامین نقدینگی و مواد اولیه به چرخه تولید برگشتند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: برای سال جاری ۷۴ واحد در بخش صنعت و معدن و ۹۶ واحد در بخش کشاورزی برای فعال سازی شناسایی شده است.

بهنام جو بیان کرد: با ایجاد هماهنگی و تشکیل کمیته های تخصصی مقرر شد به صورت روزانه و با بررسی مسائل و مشکلات و حل آنها و همچنین تامین نقدینگی مورد نیاز و یا تغییر کاربری با نگاه نیاز بازار این واحدها به چرخه تولید باز گردند.

او اظهار کرد: در این راستا به صورت منظم در شهرستانها جلسات ستاد تسهیل با دستور کار فعال سازی واحدهای غیرفعال و نیمه فعال تشکیل و تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

استاندار اردبیل همچنین در جلسه بررسی آخرین وضعیت پیشرفت پایاب سد خداآفرین اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور و ۶۰۰میلیارد تومان از محل فروش اراضی سازمان جهادکشاورزی برای تکمیل این پروژه عظیم تامین شده و باید روند اجرایی آن نیز تسریع شود.

بهنام جو با بیان اینکه تاکنون شبکه آبیاری و زهکشی ۵ هزار هکتار از ۳۷ هزار هکتار به بهره برداری رسیده است افزود: ناحیه عمرانی اول با همکاری آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی استان به بهره برداری رسیده و ناحیه عمرانی دوم شبکه آبیاری این پروژه با بیش از ۹۲ در صد در حال اجراست و تا اواخر مردادماه سال جاری تقریبا۱۶ هزار هکتار از این شبکه به بهره برداری می رسد.

او ضمن قدردانی از رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور همکاری بسیار خوبی جهت تامین اعتبار پروژه های استان اردبیل دارد و در هفته های آتی برای بازدید از روند اجرای پروژه ها و میزان پیشرفت پروژه پایاب سد خداآفرین به استان اردبیل سفر خواهد کرد.

این مسوول تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه عظیم باید تعداد اکیپ ها افزایش یابد و نحوه اجرا نیز بصورت فشرده انجام شود و همچنین جهت تامین شیرآلات لازم با کارخانه سازنده برنده مناقصه مذاکره شود.

بهنام جو با اشاره به اینکه سد خدا آفرین و قیز قلعه سی ظرف یک ماه آینده به اتمام می رسد افزود: باید نواحی عمرانی این شبکه آبیاری و زهکشی طبق جدول زمانبندی تا ۳ ماه آینده اجرا شود و اجرای خط برق۱۳۲ نیز با هماهنگی و همکاری شرکت برق منطقه ای به ایستگاه هلی پمپاژ در الویت قرار گیرد.

او ادامه داد: باید همه پای کار بیایند و بدون فوت وقت اعتبار لازم جذب و اجرای پروژه در اسرع وقت انجام شود.

به گفته استاندار اردبیل بهره برداری طرح شبکه آبیاری و زهکشی ناحیه عمرانی سوم و ناحیه عمرانی چهارم ظرف مدت ۶ماه و اتمام نهایی پروژه تا پایان سال جاری انجام می شود.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل از عوامل سازمان جهاد کشاورزی و آب منطقه اردبیل خواست همه نواقصات موجود شبکه تامین و همه کارگاه ها تا ظرف ۲ هفته دیگر فعال شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار