استاندار گیلان:

واحدهای تعطیل، راکد و نیمه‌ راکد برای بازگشت به مدار تولید شناسایی شود

رشت (پانا) - استاندار گیلان با اشاره به ضرورت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تحقق جهش تولید گفت یکی از برنامه ها برای تحقق این شعار راهبردی؛ شناسایی واحدهای تعطیل، راکد و نیمه راکد برای بازگشت آنها به مدار تولید و ارتقاء به ظرفیت اسمی است که اجرای این برنامه، در دستور کار بوده و استمرار می یابد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
واحدهای تعطیل، راکد و نیمه‌ راکد برای بازگشت به مدار تولید شناسایی شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع از دو واحد تولیدی در شهر صنعتی رشت که در قالب پروژه‌های جهش تولید استان تعریف شده اند، بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند پیشرفت آن‌ها قرار گرفت.

نخستین طرح مورد بازدید استاندار گیلان، شرکت تولید لوازم طبی شامل انواع سرنگ تزریقی و سرسوزن های پزشکی و دندانپزشکی بود که با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید یک‌هزار و ۳۲۰ میلیون عدد محصولات طبی، برای ۱۹۷ نفر اشتغال‌زایی کرده است.

طرح توسعه این واحد تولیدی که در قالب پروژه های جهش تولید استان تعریف شده، از پیشرفت ۶۰ درصدی برخوردار است.

همچنین نماینده عالی دولت در گیلان از یک واحد تولید انواع کنسرو میوه و سبزیجات، کمپوت، آبمیوه از کنستانتره و نوشیدنی ها که با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالیانه ۲۵ هزار تن در حال راه‌اندازی است، بازدید کرد.

با افتتاح این واحد تولیدی برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

قابل ذکر است که دو واحد تولیدی مذکور هریک برای دریافت یکصد میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع جهش تولید، به بانک های عامل معرفی شده‌اند.

زارع، استاندار گیلان در حاشیه این بازدیدها در گفت‌وگو با خبرنگاران، با یادآوری نامگذاری سال جاری تحت عنوان جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در استان نیز تلاش شد تا از فرصت‌هایی که امکان افزایش تولید و ظرفیت اشتغال را دارند، شناسایی و حمایت شوند.

وی شناسایی واحدهای تولیدی تعطیل، راکد و نیمه راکد برای ارتقاء به ظرفیت اسمی را یکی از برنامه‌ها در راستای تحقق شعار راهبردی جهش تولید عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از پروژه های بازدید شده امروز از جمله واحدهای تعطیل بود که با سرمایه‌گذار جدید به مرحله تولید رسیده است.

نماینده عالی دولت در گیلان به بازدید از واحد تولید لوازم طبی اشاره کرد و افزود: این واحد تولیدی نیز در زمره پروژه های جهش تولید استان بوده که حمایت های تسهیلاتی برای طرح توسعه آن مصوب شده است.

وی ادامه داد: این واحد تولیدی به واسطه کیفیت محصولات، از جمله شرکت‌های مهم کشور محسوب می‌شود و زمینه صادرات بویژه به همسایگان را داراست.

استاندار گیلان اضافه کرد: ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای دو واحد تولیدی بازدید شده، مصوب و در مراحل پرداخت است و با اجرای طرح های توسعه دو واحد مذکور، در مجموع برای 200 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار