مسئولان راه‌های کمک به تولیدکنندگان داخلی را هموار کنند

کاشمر(پانا)- یک استادکار صنایع چوب بیان کرد تسهیلات برای مشاغل و هنرمندان در نظر گرفته شده ولی افراد از ‏وجود آن بی اطلاع هستند و بهتر است مسئولان راه‌های استفاده از این امکانات را تسهیل و اطلاع‌‏رسانی کنند.

کد مطلب: ۱۱۸۵۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
مسئولان راه‌های کمک به تولیدکنندگان داخلی را هموار کنند

امیر ترشیزی، استاد و هنرمند صنایع چوب در گفت‌وگو با پانا گفت:«هدف من از انتخاب این شغل در درجه اول علاقه بسیار زیاد به کار نجاری و در درجه دوم درآمدزایی برای خود و سایر افرادی که در اینجا مشغول به ‏کارند، است.»

وی به دانش آموزان علاقه‌مند به نجاری توصیه کرد:« اگر می خواهند به کار نجاری بروند اول یک استاد خوب پیدا و در رشته ‏تخصصی مورد علاقه خود فعالیت کنند، زیرا نجاری رشته های مختلف مثل معرق، منبت، مشبک، خراطی و... دارد که بسیار متنوع است. برای یک نفر کار کردن در تمام رشته ها هم زمان بر است و هم مقرون به صرفه نیست، اما اگر از ابتدا در رشته مورد علاقه شروع به کار کند آموزش راحت تری داشته و زودتر به سوددهی می رسد. ضمنا می تواند به سرعت کار خود را به روز و علاقه و سلیقه مشتریان را برآورده سازد.»

این استاد چوب که به دلایلی مدت‌ها دور از فعالیت مورد علاقه خود بوده به اولیای دانش آموزان گفت:«از مردم تقاضا دارم در هر رشته ای که فرزندانشان دوست دارند فعالیت داشته باشند و از مسئولین می خواهم که کارگاه‌هایی را راه اندازی کنند که در کارشان خبره هستند و می‌توانند با قشر نوجوانان و جوانان مراودات داشته باشند، کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های مختلف تا بچه‌ها بتوانند ایفای نقش کنند و خودشان را به خودشان ثابت کنند تا بتوانند برای جامعه مفید ‏باشند.»

وی افزود:«معمولا همه ساله به ویژه در ایام کرونا و قرنطینه، تسهیلات برای مشاغل و هنرمندان مخصوصا کسانی که خلاقیت و نوآوری دارند در نظر گرفته شده، ولی افراد از وجود آن بی‌طلاع هستند و بهتر است مسئولان راه‌های استفاده از این امکانات را تسهیل کرده تا این افراد بتوانند راحت تر استفاده‌کنند. در ضمن اطلاع‌رسانی صحیح هم انجام گیرد، زیرا بسیاری از افراد از این تسهیلات بی‌خبر بود و حق‌شان ضایع می شود.

رضا ریحانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار