رئیس اتحادیه انجمن اسلامی شهر تهران:

دانش آموزان انجمن اسلامی بازوان معاونان پرورشی در مدارس خواهند شد

تهران (پانا) -درمراسم آیین اهدای بسته های معیشتی- فرهنگی به دانش آموزان مدارس کم برخوردار آموزش و پرورش منطقه ۸ تهران، محمد علی صمیمی، یکی از شاخه های مسئولیت پذیری دانش آموزان را ایجاد روحیه جهادی آنها دانست.

کد مطلب: ۱۱۸۵۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان انجمن اسلامی بازوان معاونان پرورشی در مدارس خواهند شد

در مراسم اهدای بسته های معیشتی- فرهنگی به دانش آموزان مدارس کم برخوردار آموزش و پرورش منطقه ۸ تهران، که روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ورزشگاه امام رضا(ع) منطقه برگزار شد، محمدعلی صمیمی، رئیس انجمن اسلامی شهر تهران توضیحاتی در ارتباط با فعالیت این اتحادیه به عنوان اولین تشکل دانش آموزی بیان کرد.

محمدعلی صمیمی، در این ارتباط گفت: اتحادیه انجمن اسلامی سال هاست که فعال است و در مأموریت تخصصی محوله خود، به بحث زبده شناسی و زبده پروری دانش آموزان پرداخته است.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه ما این است که دانش آموزان خوب و خاص را شناسایی کنیم و سپس آن ها را در یک فرآیند نزدیک به ده ساله تحت پوشش بگیریم تا بتوانیم به نقطه هدف مورد نظر نظام و انقلاب برسیم، گفت: هم اکنون یک سیل تربیتی مدون و مشخص بر اساس یک منظومه تربیتی معلوم، داریم تا انشاالله این دانش آموزان به همان نقطه انقلاب برسند.

صمیمی همچنین بیان کرد: یک فعالیت تربیتی - تخصصی خاص ویژه دانش آموزان در انجمن اسلامی تعریف شده است که با همین ماموریت تلاش می کنیم دانش آموزانی تربیتی و حماسی تربیت کنیم و اصل تمرکز این اتحادیه بر روی دانش آموزان متوسطه اول و دوم است که دانش آموزانی با هدف مسئولیت پذیری در مدرسه تربیت شوند و این هدف بزرگ، همراهی مدیران و مربیان تربیتی با دانش آموزان را می طلبد و دانش آموزان انجمن اسلامی بازوان معاونان پرورشی در مدارس خواهند شد تا بتوانند در همین بستر مسئولیت پذیری رشد کنند و یکی از شاخه های مسئولیت پذیری دانش آموزان ایجاد روحیه جهادی است که چنانچه همسایه و یا همکلاسیش گرسنه باشد بی خیال نباشد.

رئیس انجمن اسلامی شهر تهران اضافه کرد: توزیع بسته های معیشتی بنیاد احسان در قالب تشکل انجمن اسلامی چند بهره و نتیجه خوب دارد و این است که: اولا دانش آموزان ما در این مسیر جهادی پرورش داده می شوند و آموزش می بینند، ثانیا بسته های معیشتی پربارتر و پر برکت تر خواهد شد و ثالثا یک پیوست فرهنگی در این بسته ها قرار می گیرد که این موضوع جدی، نقطه هدف اصلی این اتحادیه در بحث تربیت دانش آموزان است.

در ادامه این مراسم مینو زمان، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۸ نیز با اشاره به کلام امیرالمومنین (ع) که فرمود: مهمترین جزء ایمان احسان به مردم است، خاطر نشان کرد: نمی شود ما نام مومن بر خود نهیم و احسان نکنیم.

وی همچنین با اشاره به فرمایش امام باقر(ع) که کار نیک از مرگ بد جلوگیری می کند، بر دادن صدقه و کمک رسانی به نیازمندان واقعی تأکید کرد.

زمان همچنین به نحوه کمک کردن به نیازمندان هم اشاره کرد و گفت: باید از بهترین دارایی های خود به دیگران هدیه دهیم و از آنچه بیشتر دوست داریم چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ جانی و چه فکری برای انجام هر کار نیک استفاده کنیم.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۸ در انتها ضمن تشکر ویژه از محمدعلی صمیمی رئیس اتحادیه انجمن اسلامی، از ستاد فرمان اجرایی امام(ره) که با توجه به شرایط سخت کرونا اینگونه به کمک نیازمندان شتافتند خواستار تکرار و استمرار این برنامه ها و کمک رسانی ها شد و برای رهایی از این شرایط سخت و بیماری دعا کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار