رحیمی: انتشار فایل مصاحبه ظریف با هدف ضربه‌زدن به مذاکرات و منافع ملی است

تهران (پانا)‌- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به انتشار فایل صوتی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
رحیمی: انتشار فایل مصاحبه ظریف با هدف ضربه‌زدن به مذاکرات و منافع ملی است

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح‌آباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توئیتی نوشت:

«دکتر ظریف بارها به صراحت گفته است که کاندیدای ریاست جمهوری نیست، پس انتشار فایل مصاحبه بسیار مهم ایشان ربطی به انتخابات ندارد و با هدف ضربه زدن به ‎مذاکرات وین و ‎استیضاح رئیس دستگاه دیپلماسی و تکمیل کننده تخریب‌های اخیر در نطنز و سایر آسیبها به منافع ملی ماست. هوشیار باشیم.»

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه شب گذشته بعد از انتشار فایل صوتی تقطیع شده وزیر خارجه کشورمان گفت: «فایل صوتی منتشر شده از دکتر ظریف یک فایل تقطیع شده و گزینشی از یک گفتگوی داخلی ۷ ساعته است که به هیچ وجه منعکس کننده میزان احترام، تعاریف مفصل و تقدیرهایی که ایشان در ادامه گفتگو به تفصیل از تدبیر، خرد، رشادت و نقش منحصر بفرد سردار سلیمانی در توفیقات منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران دارند، نیست. دوستی دیرینه و قرابت‌های ظریف با سردار سلیمانی بر کسی پوشیده نیست. این گفتگو صرفا برای ثبت در حافظه سازمانی دولت تدبیر و امید ضبط شده بوده و قرار به انتشار آن نبوده است و معلوم نیست توسط چه افرادی و با چه اهداف و نیاتی به صورت گزینشی در فضای مجازی منتشر شده است. متاسفانه با توجه به افزایش بی‌اخلاقی‌های سیاسی که این روزها به صورت فزاینده شاهد آن هستیم، باید منتظر تقطیع و پخش بخش‌های گزینشی دیگری از این گفتگو و یا موارد مشابه هم باشیم. در صورت موافقت نهادهای ذیربط کل گفتگوی ۷ ساعته منتشر خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار