یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد:

تهدیدهای دوران کرونا باید به فرصت تبدیل شود

تهران (پانا) - کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است برای عبور از دوران کرونا و ادامه فعالیت کسب و کار، تهدیدها باید به فرصت تبدیل شود.

کد مطلب: ۱۱۷۶۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
تهدیدهای دوران کرونا باید به فرصت تبدیل شود

« سیروس غفوریان فر» کارشناس اقتصادی تصریح کرد : من معتقدم شعار سال جاری مبنی بر تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها بسیار هوشمندانه توسط مقام معظم رهبری انتخاب شده است اما برخی از شهروندان به شعارهای سال که انتخاب می شود نگاه گذرا دارند .

وی افزود : بنظرم این شعار به شکلی انتخاب شده که دقیقا ما بتوانیم از روزنه هایی که در کشور ایجاد شده استفاده کنیم ؛ شاید خیلی ها به این نگاه نکردند که در این دو سالی که گذشته در دنیا برای مقابله با این ویروس چه حرکت های جدیدی شکل گرفته و چه بیزینس هایی اکنون رونق گرفته و کمپانی های بزرگ یا شرکت هایی که هنوز سرپا هستند و همچنان کار می کنند چطور توانستند خلا هایی که با آن دست و پنجه نرم می کردند را تبدیل به فرصت کنند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که ما در مجموعه خودمان درگیر حوزه اشتغال هستیم و موانع زیادی را در سالهای اخیر تجربه کردیم ،همواره تلاش کردیم با عبور از موانع رو به جلو حرکت کنیم .

غفوریان فر خاطرنشان کرد:‌ بعداز پاندمی کووید 19که خوب کل دنیا را تحت تاثیر قرارداد و در سال گذشته نیز بسیاری از اصناف در کشورمان دچار لطمات جدی ای به دلیل اثرات منفی تعطیلی ها در کشور شدند ، شوک بزرگی به ما هم وارد شد، از آنجایی که بخش عمده ای از فعالیت این مجموعه فرهنگی و هنری مرتبط با بحث آموزشهای مدیریتی در حوزه کسب و کار بوده و همچنین اعزام هیات های تجاری کشورمان به نمایشگاه هایی که در سراسر دنیا برگزار می شد، خوب در ابتدای این کووید ، ما در بدترین شرایط قرار گرفتیم اما در ادامه راه ، دیدیم راه کارهای متفاوت و مسیرهای جدیدی باز شده است ، که چه بسا حتی انشاالله بعد از برطرف شدن این ویروس هم شاید دیگر ما به شرایط قبلمان هم برنگردیم ، و همین مسیرجدیدمان را در پیش بگیریم.

این فعال اقتصادی افزود : به کارگیری اپلیکیشن ها و پلتفرهایی که در حال حاضر از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند باعث شد بسیاری از برنامه های خودمان را به صورت آنلاین برگزار کنیم و موانع را پشت سر بگذاریم. شما اکنون مشاهده می کنید که اکثر نمایشگاه ها در دنیا به صورت پلتفرم و مجازی برگزار می شود ، بزرگ ترین دانشگاه های آمریکایی و اروپایی کلاس های خود را آنلاین برگزار می کنند و دستاورد این تجربه تحمیلی ،با مهار کردن ویروس کرونا و واکسینه شدن همگانی منجر به فاصله گرفتن از شرایط قبل و متمرکز شدن بر بستر آنلاین خواهد شد.

غفوریان فر عنوان کرد: خوب اینکه حالا ما بیاییم و با ایجاد یاس و نا امیدی فعالیت های اقتصادی را با مشکل مواجه کنیم ، در واقع پاک کردن صورت مساله است و راحت ترین کار ممکنه و به طور قطع مارا به سمت شکست هدایت می کند؛ اما شناسایی این موانع و استفاده از تجارب کسانی که در حوزه تجارت،صادرات و در حوزه های تعاملی با کشورهای منطقه فعالیت داشته و از این موانع عبور کردند ، حرکت های خیلی بزرگ تر و شرایط بسیار موفق تری را برای کشورمان رقم خواهد زد.

وی افزود : نگاه ما در حوزه کارآفرینی هم به همین شکل است؛ ایجاد شغل های جدید و حوزه های کاری جدید در بستر همین پلتفرم هایی که عرض کردم منجر به رشد و توسعه کاری مجموعه « عصر گفتگوی قلم » شد, ما نه تنها سیستم خود را کوچک نکردیم ، بلکه با ایجاد یک اتاق فکر منجسم، فعالیت هایمان از گذشته گسترده تر شده و نیروی انسانی بیشتری را جذب کردیم.

غفوریان فر تصریح کرد : در این حوزه خیلی سعی کردیم از تجارب پیاده شده در کشورهای موفق کمک بگیریم ، کشورهایی که توانستند به خوبی سیستم سازمانی خود را مدیریت کنند ، مثل کشور آلمان که باید بگویم ما تعامل بسیار خوبی هم با سیستم های آموزشی مدیریت آنجا داریم که در حال حاضر با کیفیت بالایی در بستر های آموزشی و کسب و کار ، فعالیت می کنند؛ ما از الگوها و شاخصه های موفق آموزشی آنها توانستیم به خوبی الگو برداری کنیم و آن ها را در سیستم خودمان پیاده سازی کنیم .

کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد:‌مجموعه ما، نماینده انحصاری یکی از بزرگترین آکادمی های آموزشی مدیریت بنام DMAN در ایران بوده که یک آکادمی آلمانی است ؛ یک کارگروه ویژه ای را در یکسال گذشته برای استفاده از فرصت هایی که در کشورمان بوده و دیده نشده مستقر کردم تا بتوانیم بزرگترین تهدیدها را به بزرگترین فرصت ها تبدیل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار