برگزاری جلسات هدایت‌تحصیلی شغلی و انتخاب رشته پایه نهم در ناحیه یک شهرری

شهرری(پانا)- جلسه هدایت‌تحصیلی پایه نهم، با حضور معاون آموزش ابتدایی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی، کارشناس مسئول هسته مشاوره، مدیران و مشاوران مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، در ۴جلسه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله فیزیکی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسات هدایت‌تحصیلی شغلی و انتخاب رشته پایه نهم در ناحیه یک شهرری

در این جلسات که با هدف پیشبرد برنامه‌های هدایت‌تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم و بررسی موانع و محدودیت‌های موجود در مسیر آنان تشکیل شد، موسی صدیقی معاون آموزش ابتدایی ناحیه یک ری، ضمن تاکید بر اهمیت هدایت‌تحصیلی و فرآیند آن و معرفی رشته ها، در زمینه سخت‌گیری‌های اولیاء دانش‌آموزان گفت: باید به موضوع انتخاب نا‌آگاهانه برخی از دانش‌آموزان و اهمیت آزمون‌های مشاوره‌ای و خودشناسی توجه ویژه‌ای شود.
همچنین فاتن شریف کارشناس مشاوره ناحیه یک شهرری اظهار کرد: پایه نهم به دلیل انتخاب رشته از اهمیت بیشتری به نسبت سایر پایه‌ها برخوردار است. انتخاب رشته یکی از انتخاب‌های مهم و سرنوشت‌ساز در زندگی دانش‌آموزان به‌شمار می‌رود، چرا که می‌تواند آینده شغلی و درآمدزایی دانش‌آموزان را تحت تاثیر قرار دهد.
او افزود: در انتخاب صحیح، باید خصوصیات فردی دانش‌آموز مانند میزان بهره‌هوشی، نمرات تحصیلی، نقاط ضعف و قوت در دروس مختلف، استعداد و میزان علاقه مندی مورد بررسی قرار بگیرد. اگر دانش‌آموزی رشته‌ای را انتخاب کند که با توانایی‌ها و علاقه‌مندی‌هایش مطابقت داشته باشد تا حد زیادی موفق شده در مسیری قدم بردارد که به آینده او کمک می‌کند.

خبرنگار: سمیه نیک‌فکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار