لیگ یک والیبال ایران؛ پاس و مس لیگ برتری شدند

تهران (پانا) - کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات، رده‌بندی نهایی بیست و نهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های دسته یک مردان ایران را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
لیگ یک والیبال ایران؛ پاس و مس لیگ برتری شدند

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، لیگ دسته یک مردان سال 99 روز شنبه یکم شهریورماه در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک قرعه‌کشی شد و مرحله مقدماتی این رقابت‌ها با حضور ۱۸ تیم در دو گروه به صورت متمرکز از 24 آبان‌ماه آغاز شد.

تیم‌های شهرداری جوان ارومیه، مس رفسنجان، سروقامتان همدان، مقاومت بسیج، ملوان تهران، مجتمع فولاد خراسان، اشتادسازه،تخت جمشید مرودشت و هوادار تهران در گروه الف با هم رقابت کردند.

در گروه ب نیز تیم‌های رعد پدافند قم، سامسونگ جویبار، عقاب ملل اردبیل، پاس گرگان، صنایع اردکان، ایرانشید چالوس، خوش سیمای آمل، مرحوم باقرزاده و اسپرت هوشیار تبریز به مصاف هم رفتند.

مرحله مقدماتی این رقابت ها پس از برگزاری 144 مسابقه، اول بهمن‌ماه به پایان رسید و تیم‌های مس رفسنجان، هوادار تهران، سروقامتان همدان و فولاد خراسان به عنوان تیم‌های اول تا چهارم گروه یک راهی مرحله پلی‌آف شدند.

در گروه دوم نیز تیم‌های پاس گرگان، عقاب ملل اردبیل، ایرانشید چالوس و زنده‌یاد باقرزاده به عنوان تیم‌های اول تا چهارم جدول به مرحله پلی‌آف صعود کردند.

مرحله‌ پلی‌آف لیگ دسته یک مردان سال 99 نیز از روز پنج‌شنبه 16 بهمن‌ماه به صورت متمرکز و دو برد از سه بازی در گرگان آغاز شد و 20 بهمن‌ماه با برگزاری 9 مسابقه به پایان رسید. در پایان این مرحله تیم‌های پاس گرگان، مس رفسنجان، ایرانشید چالوس و عقاب ملل اردبیل با شکست حریفان خود به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.

مرحله نیمه‌نهایی لیگ دسته یک مردان ایران نیز از روز جمعه یکم اسفندماه به میزبانی خانه والیبال تهران آغاز شد و در این مرحله، تیم‌های مس رفسنجان و عقاب ملل اردبیل به مصاف یکدیگر رفتند و تیم‌ پاس گرگان که تا کنون شکستی در این رقابت‌ها نداشت، با ایرانشید چالوس روبه‌رو شد.

در پایان تیم‌های پاس گرگان و مس رفسنجان با شکست حریفان خود به دیدار نهایی راه یافتند و تیم‌های ایرانشید چالوس و عقاب ملل اردبیل نیز برگزار کننده دیدار رده‌بندی شدند.

روز سه‌شنبه (پنجم اسفند) آخرین روز این رقابت‌ها با دو دیدار به میزبانی خانه والیبال تهران پیگیری شد که در دیدار رده‌بندی، تیم‌های ایرانشید چالوس و عقاب ملل اردبیل برای کسب مقام سومی به مصاف یکدیگر رفتند و نماینده چالوس با شکست سه بر دو حریف، به مدال برنز این رقابت‌ها دست یافت.

در دیدار نهایی این مسابقات نیز، تیم‌های پاس گرگان و مس رفسنجان به مصاف هم رفتند و نماینده گرگان با شکست سه بر صفر حریف به مقام قهرمانی لیگ دسته یک مردان سال 99 دست یافت.

بدین ترتیب بیست و نهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های دسته یک مردان ایران جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که از 24 آبان‌ماه با حضور ۱۸ تیم در دو گروه مقدماتی آغاز شده بود، پس از برگزاری 159 مسابقه، با قهرمانی پاس گرگان به پایان رسید. پاس گرگان در این رقابت‌ها 21 بار به میدان رفت و بدون شکست قهرمان شد.

تیم‌های مس رفسنجان، ایرانشید چالوس و عقاب ملل اردبیل نیز مقام‌های دوم تا چهارم این رقابت‌ها را از آن خود کردند. پاس گرگان و مس رفسنجان با کسب مقام قهرمانی و نایب قهرمانی لیگ دسته یک سال 99 سهمیه لیگ برتر سال 1400 نیز دریافت کردند.

کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات رده‌بندی نهایی لیگ دسته یک مردان در سال 99 را به قرار زیر اعلام کرد:

پاس گرگان

مس رفسنجان

ایرانشید چالوس

عقاب ملل اردبیل

سروقامتان همدان

هوادار تهران

فولاد خراسان

زنده‌یاد باقرزاده

اشتاد سازه مشهد

صنایع اردکان

خوش سیما آمل

مقاومت بسیج

سامسونگ قائم‌شهر

ملوان تهران

شهرداری جوان ارومیه

رعد پدافند قم

تخت جمشید مرودشت

اسپورت هوشیار تبریز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار