شکل گیری مجلس دانش آموزی نقطه امیدی برای تعالی آموزش و پرورش است

خرم آباد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان در گفتگوی زنده با نمایندگان مجلس دانش آموزی در بستر شبکه شاد بیان کرد اصل، دانش آموز است و آرزوی مدیران و معلمان، افتخار آفرینی و درخشش دانش آموزان است.

کد مطلب: ۱۱۷۱۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
شکل گیری مجلس دانش آموزی نقطه امیدی برای تعالی آموزش و پرورش است

گفتمان زنده تصویری نمایندگان مجلس دانش آموزی با محوریت کمیسیون های فرهنگی، هنری و اجتماعی، تربیتی در بستر برنامه شاد برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این گفتمان، شنیدن نقطه نظرات و دیدگاه های دانش آموزان را فرصتی مغتنم عنوان کرد و گفت: در آموزش و پرورش، اصل «دانش آموز» است و شکل گیری مجلس دانش آموزی نقطه امیدی برای تعالی آموزش و پرورش است.

علیرضا نخعی با اشاره به جایگاه دانش آموز اظهار کرد: آرزوی مدیران و معلمان، افتخارآفرینی و درخشش شما دانش آموزان است که باید در تعامل با مدیر مدرسه و معلم، حتماً جانب صبوری و احترام را رعایت کنید تا بتوانیم همه با هم با تدبیر و همفکری گره از مشکلات باز کنیم.

وی با بیان اینکه راه حل مسائل در یک جا و در دست یک مسئول متمرکز نیست و همه در حل مسئله نقش داریم، تصریح کرد: آموزش و پرورش از پیشنهادات منصفانه و راهکارهای شما در خصوص مسائل آموزش و پرورش، مسائل اجتماعی مربوط به آینده دانش آموزان، کاهش آسیب های اجتماعی و بهتر شدن وضعیت تعلیم و تربیت استقبال می کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش هم با تاکید بر اینکه ولی نعمت ما در دستگاه آموزش و پرورش شما دانش آموزان هستید گفت: شناخت انتظارات و شنیدن پیشنهادات شما باعث تصمیم گیری بهتر ما می شود.

حجت اله مومنی با اشاره به ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: هدف سند تحول بنیادین این است که دانش آموزان را از لحاظ آموزشی و پرورشی به گونه ای تربیت کنیم که به حیات طیبه برسند و با مسئولیت پذیری، توانایی اظهارنظر، تربیت هنری، عبادی، اقتصادی و ... برای ورود به جامعه آماده شوند.

وی در بخشی از انتظارات خود بر پیگیری مراکز نیکوکاری و ارائه گزارش بسته تحولی «هر دانش آموز یک نقش اجتماعی» تاکید کرد و گفت: با گفتمان و رصد فعالیت شوراهای دانش آموزی شهرستان ها و مناطق در رسیدن به اهداف برنامه های سند تحول بنیادین بکوشید.

محسن امیری خواه مدیر سازمان دانش آموزی استان لرستان نیز با اشاره به اهمیت نقش دانش آموزان در کمیسیون های فرهنگی، هنری و اجتماعی، تربیتی گفت: اعضای مجلس دانش آموزی باید با اندیشه ورزی در کنار کارشناسان آموزش و پرورش در جهت رسیدن به راه حل ها تلاش کرده و در راستای توسعه فرهنگی اقدام به پژوهش و تحقیق مستدل و تاثیرگذار کنند.

امیری خواه با اشاره به افتتاح نخستین دفتر دانش آموزی برای دانش آموزان در سازمان دانش آموزی استان لرستان افزود: آرزوی ما این است که در هر مدرسه یک دفتر دانش آموزی داشته باشیم و این جز با مطالبه گری و مشارکت دانش آموزان تحقق پیدا نخواهد کرد.

ضمن ارائه نظر ، پیشنهادات و انتقادات نمایندگان مجلس دانش آموزی در ابتدای جلسه در پایان نیز اعضای هیئت رئیسه کمیسیون های فرهنگی، هنری و اجتماعی، تربیتی به عنوان مشاوران معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل در امور دانش آموزی منصوب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار