نحوه برگزاری المپیاد رویش بصورت مجازی در فارس

شیراز(پانا)-به گفته معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی فارس، روند کار المپیاد رویش از نیمه آبان‌ماه در سازمان دانش‌آموزی فارس آغاز شد و از همکارانی که در سال‌های گذشته سرداور بودند دعوت شد تا طرح هایی برای نحوه اجرای مسابقه ارائه دهند که با همفکری و ابتکار داوران و بررسی های لازم، اکنون این مسابقات به صورت آنلاین در ۴ رشته در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۱۱۷۰۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
نحوه برگزاری المپیاد رویش بصورت مجازی در فارس

فاطمه عظیمی امروز در حاشیه برگزاری ششمین دوره المپیاد استانی رویش که برای نخستین بار به صورت آنلاین برگزار می‌شود، گفت: همه مسابقات با طرحی نوین در حال برگزاری است به‌طوری که در بازی‌هایی مثل اتللو و پنتاگو یک زیر صفحه برای اعلام موقعیت مهره‌ها به داور در نظر گرفته شده است. بازی اینگونه است که بازیکن شماره یک و بازیکن شماره دو و داور هر سه تمام حرکاتی که بازیکنان روی صفحه انجام می‌دهند را در صفحه خود اعمال می‌کنند و در طول بازی چندین بار چک می‌شود که صفحه‌ها باهم مطابقت داشته باشند و اگر این تطابق وجود نداشت، طبق فرم داوری اختلاف پیدا می‌شود و همه صفحه‌ها یکسان خواهند شد.
او افزود: در بازی روبیک قبل از شروع مسابقه، داور یک فرمول را به بازیکنان نشان می‌دهد که بر اساس آن به هم ریختگی‌ها انجام می‌شود.
معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی فارس ادامه داد: در بخش لیوان چینی نیز پس از اعمال حرکات مسابقه، ۳ بار رکورد گرفته می‌شود و بازیکنی که رکورد بیشتری داشته باشد برنده است.
عظیمی با اشاره به اقدامات قبل از مسابقات اظهار کرد: قبل از مسابقات فیلم های آموزشی در جهت نحوه داوری، نحوه برگزاری و تهیه تجهیزات لازم آماده شد و برای شرکت کنندگان ارسال شد.
او اضافه کرد: در پایان مسابقه به تمامی شرکت‌کنندگان گواهی حضور تعلق می‌گیرد و به نفرات برتر نیز حکم قهرمانی و جوایز اهدا خواهد شد.
ششمین دوره المپیاد استانی بازی‌های فکری سرگرمی رویش برای نخستین بار به صورت آنلاین از امروز پنج شنبه ۲۱ اسفندماه آغاز و تا فردا جمعه ۲۲ اسفندماه ادامه دارد، در این رقابت‌ها بیش از ۸۰۰ دانش‌آموز از سراسر فارس که از مرحله مدرسه و بعد منطقه‌ای گذشته‌ و برگزیده شده‌اند، در رشته‌های مختلف بازی‌های فکری باهم به رقابت می‌پردازند.
خبرنگار: ریحانه قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار