آغاز برگزاری نخستین المپیاد آنلاین استانی رویش برای اولین بار در فارس

شیراز(پانا)- رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس، اهداف ششمین دوره از المپیاد استانی رویش را پرورش قدرت خلاقیت، تفکر، یادگیری رقابت سالم، دور شدن از فضای مجازی و بازی های کامپیوتری عنوان کرد و افزود به دلیل شیوع کرونا و استفاده بیش از حد از فضای مجازی، لزوم برگزاری این نوع مسابقات بیشتر از قبل است و در همین راستا سازمان دانش‌آموزی در راستای رسالت‌های خود برنامه‌ریزی برای برگزاری آنلاین این مسابقات را انجام داد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز برگزاری نخستین المپیاد  آنلاین استانی رویش  برای اولین بار در فارس

امید اسماعیلی در گفت و گو با پانا با اعلام آغاز ششمین دوره از مسابقات استانی المپیاد رویش به‌صورت مجازی و در ۴ رشته ویژه تمام مقاطع گفت: این مسابقات در ۴ رشته از جمله اتللو ۶ در ۶، پنتاگو، روبیک و لیوان چینی برگزار شد.

او با توجه به اینکه یکی از اهداف المپیاد دورشدن دانش‌آموزان از فضای مجازی است، افزود: در اولین دوره از مسابقات آنلاین که در استان فارس آغاز شد، دانش‌آموزان قبل از مسابقه باید تمرین کرده باشند و این تمرین‌ها در فضای خانه و همراه با خانواده در شرایط کنونی به گذراندن اوقات فراغت بصورت سالم کمک می‌کند.
اسماعیلی ادامه داد: در سازمان دانش‌آموزی فارس برنامه‌ای طراحی شد که بجای استفاده از اپلیکیشن‌ها برای بازی‌های المپیاد، مسابقات بصورت زنده برگزار شود تا شور و هیجان بازی نیز حفظ شود.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس همراهی با اولیا و دانش‌آموزان را وظیفه خود دانست و اظهار کرد: در این سال سختی که از نظر وجود بیماری و عوارض روانی آن گذشت، ممکن است که این اتفاقات باعث ایجاد تنش در خانواده‌ها شده باشد که وظیفه خود می‌دانیم با این کار فضا را برای دانش‌آموزان پویاتر و شاداب تر کنیم.

ششمین دوره المپیاد استانی بازی‌های فکری سرگرمی رویش برای نخستین بار به صورت آنلاین از امروز پنج شنبه ۲۱ اسفندماه آغاز و تا فردا جمعه ۲۲ اسفندماه ادامه دارد، در این رقابت‌ها بیش از ۸۰۰ دانش‌آموز از سراسر فارس که از مرحله مدرسه و بعد منطقه‌ای گذشته‌ و برگزیده شده‌اند، در رشته‌های مختلف بازی‌های فکری باهم به رقابت می‌پردازند.

خبرنگار: ریحانه قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار