رییس اداره حراست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

با رشد سالانه جمعیت دانش‌آموزی مشکل کمبود فضاهای آموزشی در شهرستان‌های تهران مشهود است

تهران (پانا) - با حضور رییس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش و مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، همایش تبیین اطلس حراست اثرگذار، تصمیم‌ساز و پاسخگو در سالن همایش‌های اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
با رشد سالانه جمعیت دانش‌آموزی مشکل کمبود فضاهای آموزشی در شهرستان‌های تهران مشهود است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، رضا روستایی رئیس اداره حراست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران گفت: شهرستان‌های استان تهران با جمعیت دانش‌آموزی قریب به یک میلیون نفر و ۴۸ هزار همکار فرهنگی، تلفیقی از همه فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف است، در کنار آن ما میزبان حدود ۵۰ درصد از کل اتباع کشور هستیم که حدود ۱۶۰ هزار دانش‌آموز اتباع را در کنار دانش‌آموزان خود در مدارس آموزش می‌دهیم.

او با اشاره به اینکه دو قطب اصلی مسکن مهر کشور در این استان قرار دارد و مهاجرپذیری از دیگر عوامل بالا بودن رشد جمعیت سالانه است، افزود: ما هر سال با رشد جمعیت حدود ۳ درصدی مواجه هستیم که برای تامین فضاهای آموزشی هر سال نیاز به ساخت هزار کلاس درس داریم.

پوشش آموزش دانش‌آموزان عشایری پاکدشت و بخشی از دماوند از دیگر نکاتی بود که روستایی به آن اشاره کرد و افزود: تأمین فضای آموزشی از جمله معضلات این استان است، چرا که به ناچار ما در برخی از کلاس‌هابا جمعیت دانش‌آموزی بالای چهل نفر مواجه هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار