برگزاری کارگاه آموزشی نظام مراقب اجتماعی دانش آموز (نماد) در مرکز مشاوره شهرستان‌های استان تهران

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از انجام غربالگری سریع دانش‌آموزان استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزشی نظام مراقب اجتماعی دانش آموز (نماد)  در مرکز مشاوره شهرستان‌های استان تهران

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران،سید مجتبی هاشمی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی نمایندگان منطقه ای طرح ملی نماد گفت: طرح ملی نماد(نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) یکی از برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش است که در زمینه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، فرایند جامعی از شناسایی، درمان و حمایت‌های برون سازمانی را شامل می‌شود. هاشمی موضوع آسیب‌های اجتماعی را یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مسائل آموزش و پرورش دانست.

او با اشاره به اجرای موفق پایلوت طرح نماد در شهرستان قدس و اجرای آن، تاکید کرد: سایر مناطق و شهرستان‌های استان در سال جاری (مجری موارد اورژانسی و اجرای غربالگری سریع)، برنامه‌ریزی لازم را جهت بهره‌مندی از این ظرفیت با جدیت در پیش بگیرند تا شاهد اثر بخشی و کارآمدی این طرح در سطح استان باشیم.

هاشمی با اشاره به آمار کل موارد غربالگری شده در سطح استان( 163 هزار 141 دانش‌آموز)، میزان مشارکت مقاطع و مناطق را کمتر از حد انتظار برآورد کرد و افزود: روسای آموزش و پرورش مناطق با همراهی معاونین پرورشی و تربیت بدنی پیگیری‌های لازم را در این خصوص به انجام رسانند.

او در مورد ساز و کار ارائه خدمات اورژانسی گفت: در این طرح شناسایی دانش‌آموزان دارای فوریت‌های روانی، اجتماعی از طریق بررسی‌های روانشناختی، نتایج آزمون سلامت روانی،رفتاری، نتایج غربالگری‌های پایه و نشانگان محور و همچنین از طریق مشاهدات کارکنان مدرسه (مدیر، مشاور، معلم و…) والدین، صورت می‌گیرد که برای درمان به مراکز درمانی و بهزیستی و دستگاه‌های عضو ائتلاف معرفی می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار