مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

مربیان تربیتی به حسن شهرت، اخلاق و صداقت مشهور هستند

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت مربیان تربیتی به حسن شهرت، اخلاق و صداقت مشهور هستند.

کد مطلب: ۱۱۶۷۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
مربیان تربیتی به حسن شهرت، اخلاق و صداقت مشهور هستند

مهین منافی در آیین گرامیداشت سالروز امور تربیتی و تجلیل از مربیان این حوزه با اشاره به شاخصه های این مربیان گفت: آموزش و پرورش بدون وجود مربیان تربیتی و پرورشی با نقصان های بسیاری مواجه است و در واقع بدون این عزیران 50 درصد فرآیند تعلیم و تربیت محقق نمی شود؛ مربیان تربیتی به حسن شهرت و اخلاق، صداقت و درستی مشهور هستند.

وی در این خصوص افزود: آموزش و پرورش میزبان یک نفر از هر خانواده در مجموعه خود است و مربیان تربیتی شاخصه های خود را با عشق و علاقه و با تدابیر و روش های مخصوص خودشان به دانش آموزان منتقل می کنند تا در نهایت جامعه ای تکامل یافته از نظر اخلاقی و تربیتی داشته باشیم.

منافی صیانت از ارزش های فرهنگی و معنوی جامعه را هدف تشکیل امور تربیتی بیان کرد و گفت: بزرگان نظام در ایام بعد از انقلاب با یک تدبیر ویژه مجموعه امور تربیتی و این جریان فرهنگی را با هدف صیانت و نگهداری ارزش های معنوی و فرهنگی انقلاب اسلامی و شناساندن نکات مثبت و با اهمیت این انقلاب، ایجاد کردند.

وی افزود: مربیان و متولیان این ساختار تربیتی باید همه آموخته ها و شرایط خودشان را با شرایط امروزی جامعه هماهنگ سازند، چراکه جامعه امروز با یک هجوم فرهنگی مواجه است و وظیفه متولیان جریان های تربیتی و فرهنگی به مراتب سخت تر و مهمتر از سایر بخش های نظام است.

قدرت اله قاسمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این مراسم به اهمیت فعالیت مربیان تربیتی اشار ه کرد و گفت: نهاد امور تربیتی در رورزهای آغازین انقلاب تلاش کرد تا تحول فرهنگی و باوری در اذهان عمومی ایجاد کند و زمانی که تاریخ انقلاب قد علم کرده و انقلاب وارد جنگ تحمیلی شد، جوانان تربیت یافته مکتب امور تربیتی که شاخصه اقتدار فرهنگی را در وجودشان داشتند وارد میدان شده و جنگ تحمیلی را با سربلندی به نفع نظام جمهوری تاسلامی به پایان رساندند.

وی گفت: تقدیم 5 هزار شهید معلم و 35 هزار شهید دانش آموز گواه محکمی بر این ادعا است.

قاسمی افزود: تربیت امروز جامعه با تربیت 10 سال پیش و تربیت 10 سال پیش با تربیت 20 یا 50 سال پیش متفاوت است و متأثر از شرایط جامعه تربیت ها نیز متغیر هستند؛ امروز رسانه خبر را تولید و بازسازی می کند و اگر ظرفیت و توانایی مقابله با این شرایط را نداشته باشیم با خیل عظیم مشکلات فرهنگی مواجه خواهیم بود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی نگاه بخشی به جریان تربیتی را یک سم برای این مجموعه دانست و گفت: آسیب های اجتماعی هر روز یک رنگ و قالب جدیدی به خود می گیرند؛ مجموعه نظام برای هدایت صحیح این جریانات و مقابله آن ها باید نگاه همه جانبه داشته باشد و نگاه بخشی به جریان تربیتی آموزش و پرورش را از مسیر خود بیرون می راند؛ استفاده از همه ظرفیت ها برای رسیدن به نقطه آرمانی، مورد انتظار است.

در پایان این مراسم تعدادی از مربیان امور تربیتی فعال درمدارس مورد تقدیر قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار