مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد:

برگزاری آیین تجلیل از خبرنگاران فارس در شیراز/ رونمایی از کتاب یکی از پیشکسوتان مطبوعات فارس

خبرگزاری پانا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه، آیین تجلیل از خبرنگاران فارس، امشب، دوشنبه، 22 مرداد با حضور استاندارفارس برگزار می شود، گفت: در این آیین از کتاب یکی از پیشکسوتان مطبوعات فارس نیز رونمایی می شود.

کد مطلب: ۱۱۶۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، احمد همتی بوشهری افزود: این آیین در راستای تکریم از مقام والای خبرنگاران و اصحاب رسانه، به ویژه بزرگداشت خبرنگار شهید محمود صارمی برگزار می شود که این نشان از اهمیت و رسالت خطیری است که حرفه خبر و خبرنگاری در جهان اطلاع رسانی دارد.


وی همچنین گفت: همواره تلاش ارزشمند اصحاب ارجمند رسانه و مطبوعات و خبرگزاری ها و به ویژه خبرنگاران گرانقدر، آن هم درروزی که با نام شهید محمود صارمی ماناست، قداست و تأثیرگذاری ویژه ای در اذهان جامعه اسلامی و حوزه اطلاع رسانی داشته و دارد.


همتی بوشهری اذعان داشت: به این امید که در سایه سار توجهات خداوند مهربان، عملکردخبرنگاران فارس با اندیشه های ناب و قلم متخصصانه ای که به خرج می دهند دوام و ماندگاری خود را حفظ کند، از تلاشگران عرصه اطلاع رسانی استان دعوت می شود تا با حضور پرمهر خود در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت این روزسترگ در نظرگرفته شده است، ما را مفتخر و سرافراز کنند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین ابراز داشت: تکریم از اهالی رسانه و قلم فرصتی است برای حاکم کردن گفتمان علم واندیشه ارزشی بر جامعه و این پاسداشت در گرو توجه دادن اذهان عموم مردم و مسوولان به بحث اهمیت تولید فکر، نقد سالم و اطلاع رسانی شفاف است.


همتی بوشهری تصریح کرد: اهالی رسانه و قلم به عنوان قشر فرهیخته با تحمل رنج ها و مرارت های فراوان همواره در تلاشند تا آثاری فاخر و ارزشمند به جامعه ارائه کنند، تکریم و تجلیل از این افراد فرصتی را برای آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با نخبگان و اندیشمندان جامعه در حوزه اطلاع رسانی نیز فراهم می سازد.


وی با اشاره به اینکه 17 مرداد هر سال به عنوان بزرگداشت شهید صارمی و روز خبرنگار، بهانه ای است برای گرامی داشت تلاش این قشر فرهیخته، افزود: این رویداد ارزشمند فرصتی برای نمایان ساختن رشدی است که خبرنگاران در جهت تعالی فکر و اندیشه و معنویت بشریت در آن گام برمی دارند و این حرکت ارزشمند، همچون چراغی روشن مانع از حرکت در مسیر کج راهه و بی راهه ها می شود.


همتی بوشهری تاکید کرد: صاحبان قلم و اندیشه و اصحاب رسانه در طول تاریخ توانسته اند علاوه بر آگاه ساختن مردم از فراز و نشیب های پیش روی در زندگی با درایت و اندیشه ضمن بیان مشکلات به ارائه راهکارهایی مفید بپردازند و سختی ها را برای انسان ها هموارتر سازند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: در طول تاریخ بشریت، قلم به عنوان زبان دوم انسان کاربرد داشته است و به مدد آن بوده که پیروزی ها و شکست ها، تلخی ها و شیرینی ها و عبرت آموزی ها در پهنه کتاب تاریخ مطبوعات ماندگار شده است.


همتی بوشهری اضافه کرد: اما آنچه مهم است تراوشات قلم است، گاه این تراوش با سازندگی و واقعیت همراه است و گاه با نقدها و تخریب های غیرواقعی و غیرمنصفانه که بایدخبرنگاران و سردبیران و مدیر مسئولان به شدت دراین زمینه با آگاهی کامل فعالیت کنند.


وی اظهارداشت: کسی که قلم در دست می گیرد برای همیشه تاریخ مسئول است، چرا که ممکن است نوشته ای هرچند کوتاه به تغییر سرنوشت یا تخریب فردی به ناحق منجر شود و حتی جامعه را دستخوش دگرگونی سازد، در این صورت شکست و انحطاط فرد و نا آرامی جامعه را به دنبال خواهد داشت.


همتی بوشهری خاطرنشان کرد: قلم، دارای چنان قداستی است که خدواند بلند مرتبه نیز در کتاب آسمانی بدان سوگند یاد کرده است و می فرماید "ن و القلم و مایسطرون"، بنابراین اهالی فکر و اندیشه باید مراقب آنچه که می نویسند باشند و بدانند چگونه از معجزه جاودان بشریت به نحو مطلوب و در مسیر ارتقای انسان استفاده کنند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه گفت: مسئولان فرهنگی کشور هر ساله به مناسبت روز خبرنگار برنامه های متنوعی را برگزار می کنند، انتخاب یک روز و تکریم از چند خبرنگار و صاحب رسانه هدفی نیست که برگزار کنندگان جشنواره دنبال می کنند بلکه با گرامیداشت این روز و تجلیل از صاحبان خرد و اندیشه درحوزه های مختلف اطلاع رسانی، تلاش دارند ضمن ایجاد انگیزه برای برداشت گام های محکم در تولید آثار فاخر مطبوعاتی بیشتر، نخبگان و فرهیختگان جامعه را به نسل جوان جامعه بیشتر بشناسانند تا از این طریق سطح آگاهی جامعه درحوزه های دین واندیشه و علم و صنعت؛ سیاست و فرهنگ و اقتصاد و دیگر مسیرها هموار و روشن تر از گذشته آشکار شود.


همتی بوشهری، تکریم اهالی رسانه و قلم را اقدامی ارزشمند عنوان و تصریح کرد: تنها نباید این تکریم در شعار صورت گیرد و باید رسیدگی به وضعیت معیشتی خبرنگاران و برطرف ساختن مشکلات آنان را یکی از پاسداشت از این قشر صاحب قلم دانست تا اهالی رسانه برای تولید آثار فاخر ذهنی آرام و بدور از دغدغه داشته باشند.


وی در پایان خواستار تداوم توجه به اهالی رسانه شد و گفت: باید مکانی یا صنفی برای رسیدگی به مشکلات آنها ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار