افتتاح 3 طرح آموزشی، فرهنگی خیرساز در جهرم

۳۵ درصد دانش‌آموزان فارس جذب هنرستان‌ها می‌شوند

جهرم (پانا) - به گفته مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم، تاسیس هنرستان آیت اله سید حسین آیت اللهی و ایجاد رشته‌های گرافیک، عکاسی، کامپیوتر و حسابداری گامی بلند در راستای تربیت نیروی انسانی ماهر و افزایش درصد جذب هنرستان به ویژه در دختران است.

کد مطلب: ۱۱۶۳۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح 3 طرح آموزشی، فرهنگی خیرساز در جهرم

مهدی نیک فر، مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم در مراسم افتتاح دو پروژه خیرساز نمازخانه و سالن چند منظوره امین و مدرسه آیت اله سید حسین آیت اللهی، با قدردانی از زحمات خیرین در امر مدسه سازی بر الزام تخصیص سهم 50 درصدی هنرستان ها در جذب دانش آموزان دوره دوم متوسطه مطابق با برنامه پنجم توسعه تاکید کرد.

او گفت: مطابق برنامه ششم توسعه باید 50 درصد دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه به سمت هنرستان‌ها هدایت شوند که به دلیل هزینه بر بودن تاسیس هنرستان ها در کشور این آمار محقق نشده است.

به گفته او در استان فارس میانگین جذب در هنرستان‌ها 35 درصد است که خوشبختانه این آمار در شهرستان جهرم 37.5 درصد است.

مدیر آموزش و پرورش جهرم ادامه داد: با تاسیس این هنرستان و رشته‌های گرافیک، عکاسی، کامپیوتر و حسابداری گامی بلند در راستای تربیت نیروی انسانی ماهر و افزایش درصد جذب هنرستان به ویژه در دختران برداریم.

آموزشگاه آیت اله سید حسین آیت اللهی با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال در سه طبقه با زیربنای1500 متر مربع توسط خیر عالیقدر، عبدالرسول تراهی در خیابان فرداسدی (جنب رودخانه قلات) ساخته شده است.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم با اشاره به هزینه 15 میلیارد ریالی خیرین گفت: نمازخانه و سالن چند منظوره امین توسط خیر عالیقدر، علی اکبر رنجبر که از پیشکسوتان فرهنگی شهرستان است در مدت زمان کمتر از یک سال ساخت و تجهیز شده است.

مجموعه امین که با زیربنای 500 متر مربع در دو طبقه افتتاح شده است، دارای سالن نماز خانه، وضوخانه تفکیکی خواهران و برادران، پارکینگ مسقف با گنجایش 30 ماشین است.

این مراسم با حضور حجه الاسلام و المسلمین مدبر امام جمعه شهرستان جهرم، رضایی رئیس کمیسیون عمران و نماینده مردم شهرستان جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی، مهندس موصلی مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان فارس، شفیعیان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، نیک‌فرمعاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش جهرم، نظری شهردار شهرستان، دهقانیان رئیس شورای شهر و خیرین و مسئولان مربوطه برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار