تقویت رشته های هنرستانی موجب کاهش بیکاری در جامعه می شود

جهرم (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم ، توسعه هنرستان های شهرستان را عاملی موثر در راستای کاهش بیکاری در اجتماع دانست.

کد مطلب: ۱۱۵۲۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
تقویت رشته های هنرستانی موجب کاهش بیکاری در جامعه می شود

مهدی نیک‌فر در بازدید از هنرستان کاردانش حاج محمد جعفر پیمان، در خصوص اهمیت رشته های هنرستانی در جذب دانش‌آموز افزود: برنامه‌ای که در پیش گرفته‌ایم این است که بتوانیم با تقویت هنرستان ها و افزودن رشته هایی پر مخاطب، علایق و نگرش عمومی را نسبت به این مدارس تغیییر دهیم.
او ادامه داد : زیباسازی محیط ، تغییر رشته‌های هنرستان‌ها و تجهیز کارگاه‌ها برای ایجاد تغییر در علاقه دانش‌آموزان موثر است.

او افزود: زمانی که دانش آموز بداند در محیط جذاب مدرسه در رشته‌ای که بازار کار دارد با تجهیزات کارگاهی مناسب تحصیل خواهد کرد خود به خود جذب هنرستان خواهد شد.
مدیر آموزش و پرورش جهرم در ادامه با اشاره به نقش هنرستان در آماده کردن دانش‌آموزان برای بازار کار افزود: توسعه هنرستان‌های شهرستان می‌تواند به کاهش بیکاری منجر شود و بر اساس طرح توصیفی که فرمانداری در اختیار ما قرار خواهد داد به سمتی حرکت خواهیم کرد که رشته های مرتبط را افزایش دهیم و دانش آموزی با حرفه و نیاز شهرستان تربیت کنیم.
معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش جهرم به تولیدات هنرستان‌ها در سال گذشته نیز اشاره‌ای کرد و گفت: برای نمونه در ایام کرونا با تجهیز کارگاه تولید الکل و همچنین کارگاه دوخت ماسک توسط هنرستان‌های شهرستان عملا دانش آموزان توانستند به بازار کار وارد شوند و در حال حاضر دانش آموزانی داریم که در رشته های معماری داخلی و طراحی و دوخت لباس وارد بازار کار شده اند و کسب در آمد کرده اند.

خبرنگار: شیوا شهابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار