ناشران گیلان بر اساس صلاحیت علمی پروانه نشر دریافت می کنند

رشت ( پانا) - معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد ناشران استان بر اساس صلاحیت های علمی و فنی، پروانه نشر دریافت می کنند.

کد مطلب: ۱۱۶۲۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
ناشران گیلان بر اساس صلاحیت علمی پروانه نشر دریافت می کنند

به گزارش ایرنا، حسین ابراهیمیان گفت: متقاضیان دریافت پروانه نشر در دومین آزمون صلاحیت علمی و فنی ناشران شرکت کردند و پس از تایید صلاحیت علمی و فنی برای تشکیل پرونده به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مربوطه معرفی و طی مراحل قانونی، مدارک و مستندات مربوطه به وزارت متبوع برای صدور پروانه نشر ارسال خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری آزمون صلاحیت علمی و فنی متقاضیان دریافت پروانه نشر به صورت دوره‌ای، تصریح کرد: بدلیل شرایط کرونایی امسال موفق به برگزاری دوره های آموزشی نشدیم اما منابع در اختیار متقاضیان قرار گرفت و سپس در آزمون شرکت کردند؛ افراد تایید شده برای تشکیل پرونده به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مربوطه معرفی و طی مراحل قانونی، مدارک و مستندات مربوطه به وزارت متبوع برای صدور پروانه نشر ارسال می شود.
وی یادآور شد: ۸۹۹ مورد مجوز نشر طی سال ۹۸ در گیلان صادر شد که با توجه به صدور ۴۲۹ مجوز در سال ۹۲ رشدی دو برابری داشته است.
ابراهیمیان ادامه داد: ۹۸۵ مؤلف شامل ۳۹۶ زن و ۵۸۹ مرد در استان فعالیت دارند که نسبت به سال ۹۲ تقریبا سه برابر شده اند.

وی افزود: ناشران استان در شرایط کرونایی از نمایشگاه مجازی کتاب تهران نیز باز نماندند و ۲۱ ناشر استان در این نمایشگاه حضور یافتند.
در حال حاضر ۱۸۲ انتشارات دارای مجوز در استان گیلان وجود دارد که از این تعداد ۶۰ ناشر فعال هستند؛ «ناشر» شخص حقیقی یا حقوقی است که با توجه به قوانین و مقررات موفق به اخذ پروانه نشر کتاب شده است و مسئول چاپ، توزیع و فروش کتاب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار