تجهیز 60 اتاق بهداشت در مدارس استان بوشهر

بوشهر(پانا)_ معاون دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش ، اتاق بهداشت 60 مدرسه با تجهیزات آن در استان بوشهر با هدف ارتقاء سلامت دانش آموزان از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح کرد .

کد مطلب: ۱۱۶۲۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
تجهیز 60 اتاق بهداشت در مدارس استان بوشهر

به گزارش پانا ، ارشادی در مراسم افتتاح اتاق بهداشت 60 مدرسه با تجهیزات آن در استان بوشهر با هدف ارتقاء سلامت دانش آموزان از طریق ویدئو کنفرانس گفت : در سند تحول بنیادین بر سلامت جسمی ، روانی دانش آموزان تاکید شده است پس تقویت و تجهیز اتاق های بهداشت مدارس موجب افزایش توجه به بهداشت فردی ، خود مراقبتی و سلامت جمعی می گردد .

او افزود : مدرسه ها ، مکان مناسبی برای یادگیری دانش آموزان در حوزه سلامت و پیشگیری از آسیب های فردی و اجتماعی است .

ارشادی تاکید کرد : وجود فضای فیزیکی در مدارس با توجه به شرایط اقلیم استان و متناسب با ظرفیت های موجود می تواند در تعالی سلامت دانش آموزان نقش ارزنده ای داشته باشد بطوریکه دانش آموزان با کسب دانش و اندوخته های علمی ، سلامت خویش نیز مدنظر دارند و مهارتهای لازم را در حوزه سلامت فرا می گیرند .

علیمراد کرمی مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد : آمادگی همکاری و اجرای برنامه های مشترک در آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی در زمان شیوع ویروس کرونا با نگاه برنامه محور و موجب بسط گسترش سلامت بین آحاد و مردم می شود .

او افزود : به شیوه های مختلف آموزشی و اطلاع رسانی بهنگام توانسته ایم از آسیب های ناشی از ویروس کرونا در بین دانش آموزان و فرهنگیان پیشگیری کنیم که این مهم طالب تلاش همگانی است .

امیر حسین دارابی معاون اجرایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت : با توجه به اهمیت سلامت و ترویج سبک زندگی مناسب در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا باید اهتمام لازم در جهت گسترش فرهنگ سلامت نشان داده شود .

او افزود : تعامل آگاهانه و سازنده میان نهاد ها و سازمانهای مختلف با دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی - درمانی به صورت موثر در کاربرد خدمات به مردم موثر و مفید خواهد بود .

اسد حصیری معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت : به منظور ارائه خدمات بهداشتی ، معاینات غربالگری و خدمات کمک های اولیه به دانش آموزان 60 اتاق بهداشت مدارس استان بوشهر تجهیزبه قد سنج متری ، کیف کمک های اولیه بزرگ ، ترالی پانسمان ، تخت معاینه ، چارت بینایی سنجش و ترازو شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار