بابامنیر صاحب کتابخانه شد

شیراز (پانا) - کتابخانه عمومی بابامنیر شهرستان ممسنی با صرف هزینه بالغ بر 2 میلیارد ریال افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
بابامنیر صاحب کتابخانه شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، در آیین افتتاح کتابخانه شهر بابامنیر شهرستان ممسنی، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و یاد و خاطره امام(ره) و شهیدان گفت: هر چقدر در حوزه فرهنگ کتاب و کتابخوانی هزینه شود، سرمایه گذاری است و باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

سیداحمد احمدی زاده، افزایش کتابخوانان در جامعه را امری مهم و ضروری دانست و ضمن قدردانی از همکاری کتابخانه‌های عمومی و مسئولان شهرستان برای ایجاد کتابخانه، اظهار کرد: امیدواریم مردم بابامنیر به ویژه جوانان و دانش‌آموزان حداکثر استفاده و بهره‌‎برداری از کتاب و کتابخوانی را داشته باشند.

معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های کتابخانه‌های عمومی فارس نیز در این آیین، ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر و تبریک میلاد حضرت زهرا (س) عنوان کرد: باعث افتخار است که این پروژه با همکاری فرمانداری، شورای شهر و شهرداری بابامنیر به سرانجام رسیده است.

مهدی ظهرابی، شهرستان ممسنی را از جمله شهرستان‌های فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: شهر بابامنیر از جمله شهرهای فاقد کتابخانه استان بود که خوشبختانه کتابخانه عمومی این شهر با همکاری شورا، شهرداری و خیرین به بهره برداری رسید.

او ضمن اشاره به مصوبات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مبنی بر توجه به شهرهای فاقد کتابخانه عنوان کرد: امروز یکی دیگر از شهرهای فاقد کتابخانه استان کتابخانه دار شد؛ همچنین در دهه مبارک فجر، کتابخانه عمومی شهر مبارک آباد از دیگر شهرهای فاقد کتابخانه استان به بهره برداری رسیده و در یک شهر دیگر پروژه کتابخانه عمومی کلنگ زنی می شود.

او گفت: امیدواریم که شهر حومه زار دیگر شهر فاقد کتابخانه شهرستان ممسنی نیز در آینده‌ای نزدیک با همکاری فرماندار و مسئولان محلی کتابخانه‌دار شود و شاهد این باشیم که هیچ شهر فاقد کتابخانه ای در شهرستان ممسنی وجود نداشته باشد.

حق انتفاع این کتابخانه توسط شورا و شهرداری بابامنیر واگذار شده است و با اعتبارات اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس با صرف مبلغ 2 میلیارد ریال تجهیز شده است که با توجه به بهبود نسبی شرایط بیماری کرونا و قرارگیری شهرستان در وضعیت کم خطر خدمت رسانی این کتابخانه به اعضا آغاز می‌شود.

بابامنیر، شهری از توابع بخش ماهور میلانی شهرستان ممسنی با جمعیتی بالغ بر 1379 نفر در استان فارس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار