بازگشایی کتابخانه‌های عمومی و ارائه خدمات حضوری در فارس

شیراز (پانا) - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از بازگشایی تمامی کتابخانه‌های عمومی در استان خبر داد و عنوان کرد با ابلاغ ستاد مبارزه با کرونا در فارس، ارائه خدمات حضوری به اعضا در تمامی کتابخانه‌های عمومی فارس با رعایت موازین بهداشتی از سرگرفته می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۲۳۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی کتابخانه‌های عمومی و ارائه خدمات حضوری در فارس

روح الله منوچهری با اعلام این خبر عنوان کرد: براساس مصوبات چهلمین نشست ستاد کرونا در استان فارس، کتابخانه‌های عمومی استان فارس از شنبه 29 شهریور ماه در تمامی شهرستان‌های فارس بازگشایی و ارائه خدمات حضوری در کتابخانه‌ها به اعضا و کاربران از سر گرفته خواهد شد.

او با تأکید بر اینکه همچنان سالن‌های مطالعه و بخش کودک کتابخانه‌ها تعطیل خواهد بود، اضافه کرد: سایر بخش‌های کتابخانه‌های عمومی استان فارس در طیف گسترده با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به فعالیت بازخواهند گشت. بخش مخزن کتابخانه به صورت بسته اداره خواهد شد و اجرای برنامه‌های فرهنگی در فضای مجازی انجام می‌شود و بازگشایی سالن مطالعه و دیگر بخش‌ها منوط به تصمیم‌گیری مجدد ستاد استانی کرونا است.

او اشاره کرد: براساس دستور متخصصان مبارزه با کرونا در استان، در مرحله پیشین فعالیت و خدمات‌دهی کتابخانه‌های عمومی، منوط به وضعیت شهرستان‌ها بر اساس میزان شیوع بیماری کووید 19 بود و تنها شهرستان‌هایی که در مناطق زرد و سفید بیماری قرار داشتند، میزبان اعضا و مراجعه‌کنندگان بودند، اما در این مرحله تمامی کتابخانه‌های عمومی میزبان اعضا و کاربران خواهند بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با تصریح اینکه کتابخانه‌ها پس از یک دوره تعطیلی اجباری از اردیبهشت‌ماه در چندین گام بازگشایی شده است، گفت: با وجود محدودیت‌ها برای حضور اعضا در کتابخانه‌ها در بازه‌های زمانی متفاوت، کتابخانه‌ها فعالیت‌های خود را تعطیل نکردند، در این زمان، کتابداران با انجام فعالیت‌هایی همچون ثبت‌نام کاربران و امانت کتاب به صورت مجازی، انجام رف‌خوانی، اصلاح ثبت و ساماندهی و ورود اطلاعات منابع در سامانه مدیریت کتابخانه‌ها، شاداب‌سازی فضای داخلی کتابخانه،‌ معرفی کتابخانه و خدمات آن و برگزاری برنامه‌های ترویجی و فرهنگی در فضای مجازی، زمینه را برای بازگشایی آماده کرده‌اند.

منوچهری در ادامه با اشاره به اینکه امانت کتاب به اعضا در کتابخانه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: بر این اساس و با تأکید بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا، فضاها و بخش‌های مختلف کتابخانه تغییر خواهد یافت، همچنین ضدعفونی کردن فضای کتابخانه، ایجاد حائل‌های محافظتی، خرید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده، ایجاد قفسه قرنطینه در کتابخانه، افزایش سقف امانت کتاب‌ها به یک‌ماه از اقداماتی است که در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا و محافظت اعضا و کتابداران انجام شده است.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در حال حاضر 240 کتابخانه عمومی در استان فارس فعال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار