افتتاح بزرگترین گلخانه تولید رز هلندی درشهرستان سرعین

اردبیل(پانا) - همزمان با ایام‌الله مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی بزرگترین گلخانه تولید رز هلندی در شهرستان سرعین افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح بزرگترین گلخانه تولید رز هلندی درشهرستان سرعین

به گزارش اداره کل استانداری اردبیل، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل با سفر به شهرستان سرعین طرح‌ها و پروژه‌های متعدد خدماتی، عمرانی، اقتصادی و گردشگری را به بهره‌برداری رساند که در این بین افتتاح بزرگترین گلخانه تولید رز هلندی در بیش از یک هکتار و تولید سالانه یک میلیون شاخه از جمله پروژه‌های افتتاحی بوده است.
او اظهار کرد: در کنار توسعه گردشگری و زیرساخت‌های مورد نیاز در این بخش،‌ راه‌اندازی این مجموعه می‌تواند ظرفیت خوبی را برای حضور گردشگران و استفاده از این فضای مطلوب و مناسب فراهم کند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در سال گذشته در مجموع کمتر از 8 هزار و 500 متر مربع مساحت گلخانه‌ای در سرعین بود که این میزان را به بیش از 10 هزار مترمربع ارتقا دادیم و امیدواریم در آینده توسعه 12 هکتار گلخانه در این شهرستان تحققی عینی پیدا کند.
بهنام‌جو به احداث و راه‌اندازی راهدارخانه محور گردشگری سرعین به آلوارس اشاره کرد و گفت: در کنار تعریض و بهسازی این مسیر، راه‌اندازی این راهدارخانه می‌تواند به گشایش مسیر و باز بودن دائمی این محور گردشگری کمک کند.
او بیان کرد: به زودی شاهد بهره‌برداری از دومین پیست اسکی سرعین در منطقه اوجور خواهیم بود تا این منطقه به قطب گردشگری زمستانی و بازی‌های مفرح فصل بارش برف تبدیل شود.
استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار این زیرساخت‌ها، توسعه خود شهر سرعین و کارهای عمرانی که شهرداری و مجموعه فرمانداری در حال اجرا دارند، ‌زمینه و بستر خوبی را برای حضور گردشگران بعد از فروکش کردن کرونا به وجود آورده است.
بهنام‌جو افزود: با یک حرکت‌دسته‌جمعی تلاش بر این است تا طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی در این شهرستان به ثمر رسیده و جوانان این منطقه فرصت اشتغال پیدا کنند.
او همچنین به برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی در سرعین اشاره کرد و ادامه داد: مهمترین هدف ما از برگزاری این جلسات در شهرستان‌ها در ایام‌الله دهه فجر توجه به ارتقا فرهنگی و همچنین بررسی و تحلیل آسیب‌های اجتماعی در منطقه و ضرورت کاهش آن است.
استاندار اردبیل بیان کرد: امیدواریم با ارتقا شاخص‌های مورد نظر زمینه برای سلامت روحی، جسمی و روانی مردم منطقه فراهم آمده و به نوعی آسیب‌ها به حداقل برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار