موزه و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی در سرعین راه‌اندازی می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل اعلام کرد با توجه به ظرفیت‌های غنی گردشگری سرعین تلاش می‌شود تا موزه و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی در این شهرستان ایجاد و راه‌اندازی شود.

کد مطلب: ۱۲۳۶۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
موزه و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی در سرعین راه‌اندازی می‌شود

نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان در نشست با اعضای شورای شهر و شهردار سرعین اظهار کرد: این اداره‌کل آماده همکاری برای ایجاد موزه و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی در راستای رونق و توسعه گردشگری و صنایع‌دستی در این شهرستان است و در این زمینه اقدامات و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری سرعین بیان کرد: وجود ۱۵ مجتمع آبگرم سنتی و مدرن، ۶ اثر ثبتی تاریخی، روستاهای هدف گردشگری، غارها، آبشارها و دره‌ها بخشی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهرستان است و با راه اندازی موزه بخشی از آن معرفی خواهد شد.

مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان گفت: در صورت بازسازی غارهای کنزق و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری روستای کنزق شاهد رونق گردشگری و افزایش مدت ماندگاری گردشگران در این شهرستان خواهیم بود.

فلاحی اظهار کرد: روستای آلوارس که بزرگترین پیست اسکی ایران را در خود جای داده یکی از مناطق ویژه استان اردبیل است و با اقدامات عمرانی و توسعه ای در آن گردشگران بیشتری به خود چذب خواهد کرد.

وی افزود: از جمله آثار ملی ثبت شده سرعین تپه آناهیتا، تپه مسجد یری، غارهای کنزق، تپه آتشگاه و ناصر است که مطالعات علمی در مورد اکتشاف آنها باید انجام شود.

مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان با اشاره به برخی مشکلات گردشگری در سرعین، نصب چادر توسط گردشگران در سطح شهر را نامطلوب دانست و گفت: در برخی موارد این موضوع باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی شده است که در راستای جلوگیری از این آسیب‌ها باید از نصب چادر در سطح شهر جلوگیری شود.

فلاحی ادامه داد: برای رفع این مشکلات باید نصب چادر در سطح عمومی شهر مانند خیابان‌ها،‌حاشیه بلوارها، پارک‌ها و بوستان‌ها ممنوع و فضای مناسبی برای برپایی چادر برای مسافران در نظر گرفته شود تا امنیت مناسبی برای آنها اعمال شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار