عملیات ساخت بزرگترین مزرعه شتر داشتی کشور در زاهدان آغاز شد

زاهدان (پانا) - عملیات ساخت بزرگترین مزرعه شتر داشتی کشور به ظرفیت سه هزار نفر شتر امروز چهارشنبه همزمان با چهارمین روز از ایام الله دهه فجر با حضور مدیرعامل شرکت توسعه‌گری پردیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، جانشین نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و استاندار این استان در زاهدان آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
عملیات ساخت بزرگترین مزرعه شتر داشتی کشور در زاهدان آغاز شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در مراسم کلنگ زنی ساخت این مزرعه با اشاره به اینکه این استان نیمی از شتر کشور را داراست گفت: با هدف ایجاد اشتغال پایدار روستایی، تقویت شترداران بومی و ایجاد زنجیره تولید محصولات شیر و گوشت شتر، بزرگترین مزرعه اکولوژیک پرورش شتر داشتی کشور در این منطقه با همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راه‌اندازی خواهدشد.
محمدعلی نیکبخت افزود: مزرعه اکولوژیک پرورش شتر داشتی با سه هزار نفر شتر و اعتبار اولیه ٣٠٠ میلیارد ریال با افق توسعه پرورش شتر در سیستان و بلوچستان و تولید سالیانه ٢ هزار تن گوشت و یک‌هزار تن شیر شتر و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای ١٠٠ نفر بطور مستقیم و ۵٠٠ نفر بطور غیرمستقیم بزودی در مجتمع لواریاب زاهدان اجرایی می‌شود.
وی تصریح کرد: تاکنون برای اجرای زیرساخت‌های این مرکز شامل جاده دسترسی، مجتمع برق رسانی فشار قوی و تیرگذاری، اجرای شبکه فشار ضعیف برق تجهیز چاه و نصب منصوبات چاه و منبع هوایی اتاق نگهبانی و اتاق موتورخانه چاه ۵۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: وجود ۷۵ هزار نفر شتر در ۶۹ واحد پرورش شتر شیری روستایی و ۲۲ واحد پرواربندی صنعتی و روستایی در این استان زمینه را برای جهش تولید و صادرات شیر و گوشت این حیوان فراهم کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار