مدرسه اشتغال سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

زاهدان (پانا) - رییس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان از راه‌اندازی مدرسه اشتغال استان و معرفی ۴۵۰ دانشجوی خلاق و برگزیده به این مدرسه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۹۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه اشتغال سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان، محمد نبی شهیکی اظهار کرد: در راستای توزیع عادلانه خدمات پژوهشی-آموزشی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود و با هدف کمک به دانشجویان خلاق و دارای ایده برای رفع موانع در شناخت بهتر استعدادهای خود، یادگیری مهارت‌های تیمی و رفتار حرفه‌ای در محیط کاری، مدرسه اشتغال سیستان وبلوچستان راه اندازی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در سیستان‌وبلوچستان دانشجویان و جوانان خلاق و توانمند زیادی وجود دارد به منظور حمایت و ارائه مشاوره‌های تخصصی به آنها، دومین مدرسه اشتغال کشور در این استان دایر شد که هم‌اینک ۴۵۰ نفر از دانشجویان خلاق و جوانان دارای ایده به این مدرسه معرفی شده‌اند.

رییس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در مدرسه اشتغال تلاش می‌شود تا داوطلبان با نگاهی به درون، الگوی رفتاری و جنس شغلی خود را دریابند و پس از آن با آگاهی کامل از ظرفیت‌های خود، اولین و مناسب‌ترین شغل را آگاهانه انتخاب کنند که این مدرسه در راه بهره‌مندی از استعداد و قابلیت‌های فارغ‌التحصیلان سال‌های اخیر دانشگاه‌های معتبر، طرح‌های متنوعی را برای شناسایی و توسعه قابلیت‌های علمی و عملی افراد در نظر گرفته و امیدواریم با برقراری ارتباط اصولی دانشگاه و سازمان‌های فنی، شکوفایی صنعت و علم را بیش از پیش شاهد باشیم.
وی بیان کرد: به طور کلی حضور در این مدرسه به صورت داوطلبانه است و افراد باید هزینه‌ای را بابت شرکت در دوره‌ها پرداخت کنند، اما با رایزنی‌های صورت گرفته افرادی که توسط پارک و علم فناوری معرفی می‌شوند با تخفیف ۸۰درصدی از خدمات این مدرسه بهره‌مند می‌شوند.

شهیکی خاطرنشان کرد: این ۴۵۰ فرد برگزیده در مرحله اول پس از گذراندن دوره‌های آموزشی رایگان، تحت حمایت پارک قرار می‌گیرند و تا حد توان و ظرفیت موجود برای رشد خلاقیت و استعدادهای آنها و همچنین ورود به بازارهای کار تلاش می‌شود که خودکفایی و افزایش تولید ملی از اهداف اصلی این مدرسه اشتغال است.
وی ادامه داد: با توجه به زیرساخت ایجاد شده و هماهنگی با مدرسه اشتغال شریف و دانشگاه سیستان وبلوچستان؛ علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری به پارک علم و فناوری ضمن آشنایی بیشتر با شرایط و ضوابط موجود و حمایت‌های مادی و معنوی پارک، در این مدرسه اشتغال ثبت‌نام کرده و از خدمات آن بهره‌مند شوند.
رییس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان گفت: در حقیقت شکوفایی و شناسایی توانمندی افراد و اتکا به درون یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های این مدرسه است و پس از آنکه فرد به شناخت جامع و کاملی از خود رسید دوره‌های تخصصی خودمدیریتی، مهارت‌های ارتباط درونی و بیرونی، کار تیمی، مسئولیت‌پذیری و تعامل با محیط کار را آموزش می‌بیند که نتیجه آن ورود موفق و با درصد ریسک پایین به عرصه اشتغال و کارآفرینی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار