ایستگاه آغجه کهل مراغه مرکز ثقل تولید گندم است

تبریز(پانا) - آغجه کهل موسسه تحقیقات کشاورزی دیم در مراغه، مرکز ثقل تولید گندم در کشور است.

کد مطلب: ۱۱۵۸۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
ایستگاه آغجه کهل مراغه مرکز ثقل تولید گندم است

به گزارش اداره کل جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: اهیمت وجود این مرکز در کشور با مراکز تحقیقات هسته‌ای برابری می‌کند.

رخ افروز در مراغه افزود: بذر گندم، جو، حبوبات و دانه‌های روغنی بیش از ۶۰ درصد اراضی دیم کشور از طریق این موسسه تامین شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۷۵ رقم جدید از طریق این موسسه معرفی شده است، افزود: این موسسه نقش مهمی در تولید وخودکفایی گندم کشور دارد.
به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان، عبور جاده مراغه _ هشترود از میان مزارع این موسسه می‌تواند آسیب جبران ناپذیری به مزارع تحقیقاتی این موسسه در مراغه وارد کند.
وی افزود: با توجه به نیاز شهرستان‌های منطقه به آزاد راه افزود: تغییر مسیر آزاد راه برای حفظ مزارغ تحقیقاتی ایستگاه آغجه کهل برای ادامه فعالیت این موسسه ضروری است.
رخ افروز با بیان اینکه ارقام جدید این موسسه تولید در دیمزار‌های کشور را ۵۰۰ تا یک هزار کیلوگرم افزایش داده است، افزود: موسسه تحقیقات کشاورزی دیم هیچ مشکلی با ایجاد آزاد راه ندارد.

وی تغییر مسیر احداث آزاد راه از مزارع تحقیقاتی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور را خواستار شد و گفت: این مسیر می‌تواند از قسمت‌های شمالی مزارع ایستگاه تحقیقات آغجه کهل عبور کند و مزارع تحقیقاتی را 2 تکه نکند.
عبور آزاد راه مراغه - هشترود از میان مزارع تحقیقاتی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور موجب دو تکه شدن مزارع این موسسه در روستای آغجه کهل مراغه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار