افزایش ۱۸ درصدی خرید گندم در آذربایجان شرقی

تبریز(پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‎ شرقی خبر داد میزان خرید گندم امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال در استان ۱۸ درصد افزایش داشته است.

کد مطلب: ۱۱۲۲۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۱۸ درصدی خرید گندم در آذربایجان شرقی

به گزارش اداره جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی افزود: از زمان فصل برداشت تاکنون افزون بر ۲۷۵ هزار تن محصول گندم از کشاورزان این استان خریداری شده است.

وی گفت: از مجموع گندم خریداری شده در استان، ۲۶۲ هزار و ۸۹۱ تن شامل خرید تضمینی گندم و بیش از ۱۲ هزار تن نیز خرید گندم بذری از کشاورزان و بهره برداران استان است.
فتحی اظهار کرد: تاکنون ۴۸۱ میلیارد و ۴۵۷ میلیون تومان معادل ۷۲ درصد مطالبات کشاورزان استان از فروش گندم پرداخت شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: شهرستان‌های هشترود با ۵۱ هزار و ۵۰۰ تن، میانه با ۳۸ هزار و ۵۰۰ تن، سراب با ۳۷ هزار تن و چاراویماق با ۳۵ هزار تن خرید گندم از جمله شهرستان‌های با مقدار بالای خرید در آذربایجان شرقی محسوب می‌شوند.
فتحی درباره خرید تضمینی محصول کلزای استان نیز گفت: تاکنون ۲ هزار و ۶۸۲ تن کلزا از بهره برداران آذربایجان شرقی خریداری شده است که ۱۰۰ درصد مطالبات آن به میزان ۱۲۰ میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال پرداخت شده است.
وی افزود: در سال زراعی گذشته ۵۴۰ هزار هکتار از اراضی آذربایجان شرقی به زیر کشت گندم رفته بود که ۶۶ هزار هکتار از آن مزارع آبی و بقیه دیم بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: امسال تولید ۸۵۰ هزار تن گندم در استان پیش بینی می‌شد که پس از وقوع خسارات ۶۷۰ هزار تن گندم به دست آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار