سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی: دوازدهم فروردین ظرفیت های مردمی انقلاب اسلامی را آشکار کرد

تبریز (پانا) - سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به مناسبت دوازدهم فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر کرده و تاکید کرد: دوازدهم فروردین سال 58؛ ظرفیت های مردمی انقلاب اسلامی را عیان کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی: دوازدهم فروردین ظرفیت های مردمی انقلاب اسلامی را آشکار کرد

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بهار طبیعت، تجلی رحمت، نعمت و برکت الهی است و این همه دفتری برای عبرت و امید بشر به اصلاح و تعالی گشوده است.

قریب به چهار دهه از برگزاری همه پرسی تشکیل نظام جمهوری اسلامی در بهار سال ۱۳۵۸ می‌گذرد. رفراندومی که به دنبال انقلابی رقم خورد که برآیند خواست ملت برای دستیابی به حق حاکمیت بر سرنوشت خود و در پیوند با مطالبات فراگیر اکثر جوامع در حال توسعه بود.

دوازدهم فروردین روزی بود که حضرت امام خمینی (ره) با تدبیر خویش بهانه ها را از دشمنان اسلام و انقلاب ستاند و این رهبری داهیانه درسی بزرگ به ما آموخت؛ به عبارت دیگر رفراندم دوازدهم فروردین 1358، تبلور مردم سالاری دینی بود و ظرفیت های مردمی انقلاب اسلامی را عیان ساخت .

نگاهی به مجموع سیاست‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی رژیم طاغوت در یک دوره ۱۵ ساله تا زمان وقوع انقلاب به رهبری امام خمینی در بهمن سال ۱۳۵۷ گویای این واقعیت است که هر آنچه در این برهه تاریخی شکل گرفته، فاقد مهمترین بستر تحقق توسعه پایدار یعنی اعتماد عمومی بود. دلایل این بی اعتمادی ریشه‌های غیر قابل انکاری در بخش‌های مختلف کشور داشت که لاجرم فروپاشی رژیم را رقم زد.

براساس همین نیاز به اعتماد عمومی بود که امام خمینی (ره) مستند به مبانی اعتقادی و دینی، مهمترین اقدام در کوران شکل گیری نظام را متکی به رای مردم و برقراری اصول مشخص قانونی در اداره جامعه و به حداقل رساندن هر ساختار اقلیتی، موقتی و سلیقه‌ای دانستند .

تاکید امام خمینی(ره) برای همه پرسی از ملت و برقراری سازوکار انتخابات و به رسمیت شناختن رای تک تک آحاد ملت، امر انکار ناپذیری است که پشتیبانی بی دریغ ملت در روند پر تلاطم حوادث گوناگون پس از انقلاب، صحت و اهمیت آن را به اثبات رساند. حوادثی که هر کدام بدون پشتوانه مردمی و اعتماد عمومی برای پایان دادن به یک انقلاب نوپا کافی بود.

همه پرسی تشکیل نظام جمهوری اسلامی و به تبع آن همه پرسی قانون اساسی، همگی در بستر همین اعتماد عمومی به رهبری امام خمینی(ره) و اعتقاد به حاکمیت ملت بر سرنوشت خود قابل تفسیر و تحلیل است. تحقق ترکیب متعامل جمهوریت و اسلامیت در جغرافیای هویت تاریخی ایران، در آن مقطع تاریخی تنها با رهبری و پشتیبانی امام خمینی (ره) به عنوان کانون تجلی اعتماد و اتحاد جمعی و حافظ و ضامن اجرای آن امکان پذیر بود.

سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران و با تبریک اعیاد عظیم شعبانیه به‌ویژه میلاد فرخنده آخرین منجی عالم بشریت حضرت بقیةالله الاعظم «ارواح العالمین له الفداء» و بهار طبیعت و آغاز سال نو، سالی که با تدبیر راهگشا و جهت‌دهی مقام معظم رهبری «مد‌ظلّه‌ العالی» در راستای رونق کسب‌وکار و تولید داخلی، سال جهـش تـولیـد نام گرفته؛ یوم‌الله دوازدهم فروردین را به‌عنوان شاخص ملی و میزان و تراز انقلاب اسلامی و روز تحقق شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» ملت قهرمان و شجاع ایران اسلامی و تجلی اراده ملی و خواست جمعی و عمومی ایرانیان در تعیین سرنوشت خود؛ به‌عنوان گوهری تابناک و گرانسنگ دانسته ، امیدوار است با ایجاد جهش در تولید داخلی و ملی و حمایت از کار و سرمایه‌های ایرانی به ویژه در بخش کشاورزی و اتکا به توان جوانان برومند مؤمن انقلابی و مدیریت هوشمندانه مسئولان در حوزه‌های اقتصادی، بهداشتی و سیاسی و گذر از مشکلات موجود، به‌ویژه ویروس منحوس کرونا، به چشم‌انداز ایران اسلامی در افق سال 1404 و ایجاد تمدّن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب نائل آییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار