احداث ۱۲۳.۴ هزار هکتار شبکه‌های آبیاری و زهکشی طی 8 سال اخیر

تهران (پانا) - 123.4 هزار هکتار شبکه‌های آبیاری و زهکشی از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون در کشور احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

کد مطلب: ۱۱۵۸۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
احداث  ۱۲۳.۴ هزار هکتار شبکه‌های آبیاری و زهکشی طی 8 سال اخیر

به‌گزارش وزارت نیرو، وزارت نیرو از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون توانسته ۱۲۳.۴ هزار هکتار شبکه‌های آبیاری و زهکشی را طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته احداث کند.

عملکرد مقایسه‌ای نشان می‌دهد تا ابتدای تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران تنها ۵۵۲ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در کشور احداث شده بود که این رقم تا ابتدای دولت یازدهم به دو هزار و ۱۲۵ هزار هکتار رسیده و بعد از دولت یازدهم با اضافه شدن ۲۰۹ هزار هکتار، آمار احداث این شبکه‌ها در کشور تا آغاز دولت دوازدهم به دو هزار و ۳۳۴ هزار هکتار رسید.

این گزارش می‌افزاید، از شروع دولت دوازدهم تا نیمه ۱۴۰۰ نیز با احداث ۱۲۴ هزار هکتار دیگر قرار است شبکه‌های آبیاری و زهکشی به رقم دو هزار و ۴۵۸ هزار هکتار برسد. در مجموع دولت تدبیر و امید از سال آغاز فعالیت خود تا نیمه ۱۴۰۰ رقم ۳۳۳ هزار هکتار شبکه‌های آبیاری و زهکشی را احداث خواهد کرد.

این گزارش حاکی است، در طول سه سال گذشته به‌طور متوسط هر سال ۴۱ هزار هکتار شبکه‌های اصلی احداث شده و در مجموع طی هشت سال فعالیت دولت تدبیر و امید هر ساله ۴۲ هزار هکتار شبکه‌های اصلی به بهره‌برداری رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار