کریمی: اجرای برنامه تحولی مدرسه پژوهنده از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه پژوهش در مدارس است

تهران (پانا) - پنجاه و دومین جلسه شورای پژوهشی پژوهشگاه در سالن جلسات پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
کریمی:  اجرای برنامه تحولی مدرسه پژوهنده از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه پژوهش در مدارس است

به گزارش پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، پنجاه و دومین جلسه شورای پژوهشی با حضور اعضاء جلسه کتر کریمی، دکتر جوادی، دکتر فرزاد، دکتر شریفی، دکتر صادق زاده ، دکتر عیوضی، دکتر خوش خلق، آقای صانعی، مهندس قربانی و خانم ها دکتر شاه­ محمدی و سلطانپور در سالن جلسات پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد.

در ابتدای جلسه کریمی(رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش) ضمن خیرمقدم به اعضاء جلسه به برخی از مهمترین برنامه های سال 1399 پژوهشگاه اشاره کرد. وی به تشکیل شورای هماهنگی و سیاستگذاری تحقیق و توسعه وزارت آموزش و پرورش و اجرایی شدن برنامه های زیر نظام پژوهش و ارزشیابی و بخشی از فعالیت های پژوهشگاه و استان ها در این خصوص پرداخت.

کریمی در چارچوب همین موارد بیان داشت: شورای تحقیقات آموزش و پرورش با یک تغییر در جهت گیری به سمت سیاستگذاری و هماهنگی در پژوهش پیش رفته و آیین نامه آن اصلاح و ابلاغ شد و مقرر است در آینده نزدیک جلسه شورای تحقیقات وزارت آموزش و پرورش تشکیل شود.

وی افزود: در حوزه پژوهش با دو اتفاق مهم مواجه هستیم: اجرای برنامه های زیر نظام پژوهش و ارزشیابی و برنامه های آن و بخش دیگر اجرای برنامه تحولی مدرسه پژوهنده و برنامه های مدرسه پژوهنده در مدارس با استفاده از ظرفیت های موجود است.

سپس موضوعات ذیل براساس دستور جلسه مورد بررسی قرار گرفت:

بررسی و اظهار نظر درباره پیشنهاده پژوهشی با عنوان(تحلیل محتوای متون کتب درسی دوره آموزش عمومی از نظر آموزش جمعیت منطبق بر سیاست­های کلی جمعیت، سال 1400-1399»

بررسی و اظهار نظر درباره پیشنهاده پژوهشی با عنوان « بررسی میزان انطباق محتوای مجله رشد نوجوان با نیازهای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار