برگزاری دومین رزمایش کمک های مومنانه آموزش و پرورش شهر تهران با مشارکت سازمان  بسیج دانش آموزی و فرهنگیان

تهران  (پانا) - به مناسبت شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی؛ دومین مرحله رزمایش همدلی و کمک های مومنانه آموزش و پرورش شهر تهران با مشارکت سازمان بسیج دانش آموزی فرهنگیان پایگاه شهید ایمانی و بسیج مناطق 6، 7 و 11 در مسجد قدس اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد. این پویش با عنوان لبخند رضایت، در قالب هزار جفت کفش و 400 بسته کمک های مردمی شامل اقلام بهداشتی و خوراکی  است که برای توزیع در میان اقشار آسیب پذیر تهیه  شده است.

کد مطلب: ۱۱۵۲۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دومین رزمایش کمک های مومنانه آموزش و پرورش شهر تهران با مشارکت سازمان  بسیج دانش آموزی و فرهنگیان

این مراسم با حضور مجتبی ولی پوری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، کمره ای زاده رئیس سازمان بسیج دانش آموزی و مسئولین بسیج فرهنگیان، مدیران بو جمعی از فرهنگیان مناطق برگزار شد.

نام سردار سلیمانی همواره خیر و برکت به همراه دارد

ولی پوری، معاون پرورشی و فرهنگی ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی، رزمایش کمک های مردمی با عنوان لبخند رضایت را راهی برای عملی شدن اهداف اخلاقی دانست و گفت: این رزمایش به مناسبت گرامیداشت سردار دلها برگزار شده و نام وی همواره خیر و برکت به همراه دارد. در این یک سال که وجود مبارک این عزیز را از دست دادیم برکات وجودی این شهید گرانقدر خیلی بیشتر شده و با نام مقدس این شهید کمک های بسیار زیادی در کل کشور صورت گرفته که از برکات وجودی شهدا است.

معاون پرورشی و فرهنگی افزود: همه همکاران ما در این همدلی ها همراه ما بوده اند و در زمان شیوع کرونا کمک های زیادی در چند مرحله از سوی فرهنگیان انجام شده که مزین به نام شهید قاسم سلیمانی است در سری جدید، این دومین مرحله است که این بار شهر تهران با مشارکت بسیج دانش آموزی و با همکاری سه منطقه 7،6 و 11 حدود 1000 جفت کفش و 400 بسته کمک های مردمی شامل اقلام بهداشتی و خوراکی را میان اقشار آسیب پذیر توزیع می کند.

ولی پوری ضمن قدردانی از فرهنگیان گفت: ما در این همدلی ها کمک های زیادی از سوی همکاران فرهنگی داشتیم این تصور وجود دارد که در تهران محرومیت خاصی وجود ندارد، اما ما در شهر تهران مناطق محرومی داریم که در آن خانواده های نیازمندی وجود دارند که نیاز به این همدلی ها دارند و معلمین این مناطق به صورت خودجوش کمک های بسیاری کرده اند که ما قدردان آنها هستیم.

کمک های مومنانه زمینه ای است برای ارتقاء فرهنگ اجتماعی

کمره ای زاده رئیس سازمان بسیج دانش آموزی با اشاره به شرایط سخت کرونا و تحریم های بسیار زیادی که در این دوران صورت گرفته شخصیت سردار سلیمانی را برجسته برشمرد و گفت: گاهی در کشور معجزاتی رخ می دهد که نتیجه اقدامات اجتماعی است. این پویش ها نتیجه باور به خود و کمک های اجتماعی مردم است که در سایه نام شهدا بوده است.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی با یادآوری کمک ها و پویش های دانش آموزی در شرایط کرونا اظهار کرد: در واقع کمک های مومنانه زمینه ای است برای ارتقاء فرهنگ اجتماعی، چیزی که موجب پیروزی ما در عرصه های مختلف شده همین حضور و مشارکت مردم است.

وی در خصوص تاثیر مشارت فرهنگیان افزود: معلم همواره یک الگو است و اگر اخلاقی در جامعه گسترش پیدا می کند معلمان می توانند زمینه ساز آن باشند. ما بسیار خرسندیم از همکاری مومنانه فرهنگیان عزیزمان که جدا از تعلیم و آموزش به این پویش ها هم پیوسته اند.

همان گونه که حیات شهید سلیمانی جریان ساز بود، شهادتش هم جریان ساز است

جواد نظریان، مدیر آموزش و پرورش منطقه 6 نیز ضمن تسلیت این ایام گفت: اگر حاج قاسم در دل ها ماندگار شد دلیل آن با خدا بودن وی بود که موجب شد مهرش در دل مردم جاودانه شود. این حاصل نمی شود مگر در نتیجه نیت خاص و خالص یک فرد. امید است که نام و راه او ادامه داشته باشد و همچنان که حیات این شهید بزرگوار جریان ساز بود، شهادتش هم جریان ساز باشد و بدین وسیله پرچم مقدس اسلام در سراسر گیتی به اهتزاز درآید.

وی افزود: ما در منطقه 11 به تأسی از مقام معظم رهبری کمک های مومنانه را با عنوان شکرانه سلامت در قالب 7 هزار غذای گرم در مناطق محروم شهر تهران توزیع کردیم و همه ارکان مدرسه در این امر مشارکت داشتند.

در پایان مراسم نیز از جمعی از همکاران حوزه بسیج مناطق تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار