رئیس سازمان دانش آموزی استان کرمان :

169558 نفر از دانش آموزان استان کرمان در سامانه پیشتازان سازمان دانش آموزی جذب شده اند

کرمان(پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان کرمان در جلسه شورای برنامه ریزی امور فعالیت های دانش آموزی استان کرمان، اعلام کرد 169558 نفر از دانش آموزان استان کرمان در سامانه پیشتازان سازمان دانش آموزی جذب شده اند.

کد مطلب: ۱۱۵۳۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
169558 نفر از دانش آموزان استان کرمان در سامانه پیشتازان سازمان دانش آموزی جذب شده اند

محمود رجبی پور، با بیان این که ارتقای مهارت ها و نقش اجتماعی دانش آموزان باید در سازمان دانش آموزی محقق شود، گفت: این سازمان در کنار نهاد امور تربیتی با استفاده از ظرفیت دانش آموزان برای تحقق اهداف پرورشی می کوشد.

وی گفت: سازمان دانش آموزی تشکیلاتی از بدنه آموزش و پرورش است و 169558 دانش آموز در سامانه پیشتازان سازمان دانش آموزی جذب شده اند، که 2706 نفر از آنها از دانش آموزان اتباع خارجی هستند، در صورتی که سهمیه در نظر گرفته شده از سوی وزارت برای استان 93000 نفر بوده است.

رئیس سازمان دانش آموزی استان کرمان گفت: در شهر کرمان 29500 دانش آموز پیشتاز داریم که 1600 نفر از آموزش و پرورش ناحیه یک و 1350 نفر از آموزش و پرورش ناحیه دو جذب شده اند.

رجبی پور با بیان اهمیت رسالت مربیان گفت: 7730 نفر مربی و 3429 مدیر در استان جذب سازمان دانش آموزی شده اند و 4735 مدرسه تشکیلاتی (مدارسی که تشکیلات پیشتازان در آن ها وجود دارد) و 400 مدرسه تمام تشکیلاتی (مدارسی که نیمی از دانش آموزان آن ها جذب تشکیلات سازمان دانش آموزی شده اند) در استان وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت های یاور مربیان گفت: 5666 نفر یاور مربی داریم که باید آموزش هایی در حد مربیان فرا گیرند که از این تعداد، 1000 نفر آن ها در سطح شهر کرمان فعال هستند.

وی گفت: خبرگزاری پانا ظرفیت بسیار خوبی برای انعکاس رویدادهای آموزش و پرورش است که با داشتن 7000 خبرنگار در استان و حداقل 300 نفر دانش آموز خبرنگار در نواحی یک و دو کرمان فعالیت های چشمگیری در حوزه اطلاع رسانی انجام می دهد.

رئیس امور فعالیت های دانش آموزی آموزش و پرورش استان کرمان، سازمان دانش آموزی را تشکیلاتی از بدنه آموزش و پرورش دانست و گفت: ماموریت سازمان دانش آموزی تربیت اجتماعی دانش آموزان و تربیت مدیر برای استان و کشور است و 5 بسته تحولی در سازمان دانش آموزی استان در حال اجرا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار