مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خبرداد:

برخورداری بیش از 14 هزار نفر از کارگران از طرح مسکن ملی

زاهدان (پانا) - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اعلام کرد تاکنون ۱۴ هزار و ۴۱۸ نفر اعم از کارگران، بازنشستگان و سایر گروه‌های هدف در استان، با توجه به شرایط آنها پس از استعلام از سامانه‌های مختلف در طرح اقدام ملی مسکن احراز شده است.

کد مطلب: ۱۱۵۲۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
برخورداری بیش از 14 هزار نفر از کارگران  از طرح مسکن ملی

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، مهرداد جهاندیده اظهار کرد: مسکن یکی از الزامات اولیه در راستای صیانت از جامعه کار و تلاش است و کارگر اگر دارای مسکن باشد و از این بابت دغدغه‌ای نداشته باشد با آرامش روحی و روانی بیشتری در کار و تولید ایفای نقش می‌کند و این مهم اثرات اجتماعی و اقتصادی زیادی بر خانواده‌ها دارد.
وی بیان کرد: بر این اساس با تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت راه و شهرسازی برای احداث واحد مسکونی ویژه کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی منعقد شده از مجموع افرادی که در این استان در طرح اقدام ملی مسکن نام‌نویسی کرده‌اند ۱۴ هزار و ۴۱۸ نفر از جامعه کارگری شرایط آنها برای برخورداری از مزایای این طرح احراز شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه زمان واریز اولیه و تکمیل موجودی این متقاضیان تا پنجم دی ماه بوده است، گفت: با مذاکرات صورت گرفته بین ۲ وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی، این زمان برای جامعه هدف تمدید شد.
وی تاکید کرد: متقاضیانی که شرایط آنها احراز شده اگر چنانچه تاکنون موفق به افتتاح حساب و واریز مبلغ آورده اولیه نشده‌اند در فرصت باقی‌مانده نسبت به تکمیل موجودی اقدام کنند.
جهاندیده ادامه داد: تسهیلات و اقدامات حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ویژه کارگران، بازنشستگان و سایر گروه‌های هدف مشمول متقاضیانی خواهد شد که پرداخت اولیه آنها کامل شده باشد.
وی اظهارداشت: بانک توسعه تعاون وام ۱۰۰میلیون تومانی برای تامین مسکن در اختیار کارگران قرار می‌دهد که از بین آنها کارگرانی که در طرح اقدام ملی مسکن نام‌نویسی کردند و واجد شرایط هستند در اولویت پرداخت وام قرار خواهند گرفت.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه علاوه بر کارگران، تعاونی‌ها هم جزو مشمولان وام ۱۰۰ میلیون تومانی هستند افزود: آنهایی که در قالب تعاونی متقاضی ساخت مسکن هستند می‌توانند این وام را علاوه بر سایر تسهیلات دریافت کنند.
وی یادآور شد: برای احداث این واحدهای مسکونی از شرکت‌های تعاونی مسکن خوشنام استفاده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار