نخستین دستگاه ماهی‌یاب در کنارک نصب شد

زاهدان (پانا) - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر، نخستین دستگاه ماهی یاب (فیش فایندر) با حمایت معاونت اشتغال وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در کنارک نصب شد.

کد مطلب: ۱۱۶۱۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
نخستین دستگاه ماهی‌یاب در کنارک نصب شد

مهرداد جهاندیده در گفت و گو با پانا اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر نحوه صید ماهی ها در کنارک و چابهار به روش سنتی و با قایق های بدون یخچال انجام می شود، در سفر سال گذشته معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این مناطق مصوب شد تا طرح تجهیز لنچ های صیادی منطقه به دستگاه های ماهی یاب با حمایت این وزارتخانه پیگیری شود.
وی با بیان اینکه در این طرح صیادان در قالب تعاونی ساماندهی می شوند و یک دستگاه ماهی یاب به آنها داده می شود تا بتوانند به راحتی به کار صید و صیادی بپردازند، اظهار کرد: افزایش صید و درآمد ماهیگیران، جلوگیری از اتلاف زمان و کاهش مصرف سوخت در مناطق ساحلی سیستان و بلوچستان از اهداف اصلی این طرح است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: طرح نصب، راه اندازی و آموزش دستگاه ماهی یاب در مناطق ساحلی سیستان و بلوچستان از جمله طرح های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار (تکاپو) متناسب با ظرفیت های هر منطقه است.
جهاندیده گفت: در این راستا و در مرحله نخست، یک دستگاه ماهی یاب با کمک های فنی و اعتباری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری صندوق کارآفرینی امید با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و سیصد میلیون ریال تامین، نصب و راه اندازی شد.

وی تاکید کرد: مطابق برنامه های طرح ملی تکاپو، پس از ارزیابی یک ماهه این دستگاه در دستیابی به اهداف تعیین شده، تعداد ۳۰ لنچ دار برای دریافت این دستگاه در قالب تسهیلات ارزان قیمت به صندوق کارآفرینی امید معرفی خواهند شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: تامین و نصب با کیفیت ترین دستگاه، آموزش اولیه و دوره ای و خدمات پشتیبانی از جمله خدماتی است که در این زمینه به متقاضیان ارائه می‌‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار