شوراهای شهر و روستا باید سرآغازی بر نهضت خدمتگذاری باشند

ورامین(پانا)- شوراها را باید سرآغاز نهضتی دانست که بعد از انتخاب، راهبردی برای ارایه خدمات بیشتر به شهروندان باشند. این نهاد پس از آغاز بکار بعنوان منتخبان مردم باید به تدوین برنامه‌هایی بپردازد که هدف و اصولش خدمت و همسویی با شهروندان برای ایجاد ثبات جایگاه اجتماعی در نظر گرفته شود.

کد مطلب: ۱۱۵۱۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد

‍ در راستای تکالیف شورا، خدماتی به تصویب رسیده که اگر بصورت کامل، جامع و دلسوزانه به مرحله اجرا گذاشته شود، تحول عظیمی در بعد ساختار شهری و آسایش اجتماعی پدیدارخواهد شد که می‌تواندخود نشانگر عزم جدی خادمان واقعی مردم باشد.

هرچند در بسیاری از شهرها و به خصوص روستاها، شورا توانست گام‌های موثری بردارند ولی آنچه که خواسته و لیاقت مردم بود هیچگاه تحقق نیافت.

اعضاء شوراها با توجه به وظایف ذاتی، باید در جهت تکریم شهروندان گام بردارند ولی تاکنون شعارشان بعنوان یک تناقض گفتاری - عملی به منصه ظهور رسیده، چراکه آنچه شایسته مردم بود نه اینکه جامه عمل پوشانده نشد بلکه مشکلات شهری با اتفاقات ناخوشایند، هر روز شرایط را برای ادامه روند حیات اجتماعی سخت‌تر از گذشته کرده است.

البته نباید از دیدگاه مردم به سادگی گذشت؛ زیرا در برهه‌های زمانی مختلف با انتخاب ناآگاهانه خود سرانجام را به ناخوشنودی ختم کرده‌اند. ریختن آرا در سبد افرادی که مادیات را پیشه کرده و با اهداء مبلغی ناچیز به خرید رای می‌پردازند و یا اینکه با سفره‌های رنگین شهروندان را مجاب به اجبار می‌نمایند، عاملی خواهد بود در جهت ناپایداری حق مداری و شبهاتی که بر مدار پسرفت چرخه می‌زند.

باید اشاره داشت در این دور شُبه برانگیز، برخی شهروندان به‌ دوراز هیچگونه تحقیق و تفحص، با انتخاب ظواهر فریبنده که چاشنی آن با فوتوشاپ دخیل گردیده و عوام فریبی رفتاری نیز برآن افزون شده ، آراء خود را به ثبت می‌رسانند تا این اتفاق ناخوش آیند گواه ۴ سال ناامیدی باشد.

امیدواریم شهروندان با تجربه بدست آمده و درایت عقلی و عملی، منتخبان صالح، سالم، دلسوز، کارآمد و متخصص را راهی شوراهای شهر و روستا نمایند تا برگزیده‌شدگان در کنار تلاش وصف ناشدنی خود بتوانند احقاق حق نمایند.

علیرضا فرجی - خبرنگار و کارشناس مدیریت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار